اکبر گنجی


اکبر گنجی پدیده دوره اصلاحات است.کسی که هیچ توبه نامه ای را امضاء نکرد . و به قول عبداله نوری حسرت  یک آه را به دل دشمنانش گذاشت. به گفته وکیلش او به آسم مبتلا شده و نیاز به درمان دارد ولی با این وجود دومین مانیفست اصلاحاتش را ارائه داده است. او در این مانیفست پیش نهاد تحریم انتخابات را داده است.

او نشریه ای بنام راه نو را منتشر می کرد .چند روز پیش برخی از آنها را مجددآ می خواندم . تصور می کنم نظام نمی داند با او چکار کند .

این روزها اودست به اعتصاب غذا زده است و نظام دنبال ساکت کردن اوست چون ایام انتخابات است و قراره همه چیز چهره ای زیبا داشته باشد و جنجالی بوجود نیاید. به همین خاطر است که مرتب تکذیب می کنند و یا اعتصاب او را بی اهمیت جلوه می دهند.

 

 


بر اساس یک نظر سنجی اعلام شده آقای هاشمی شاهرودی محبوبترین رئیس قوه کشور می باشد . بازار نظر سنجی این روزها بسیار پر رونق است حال این نظر سنجی ها چه قدر پایه و اساس علمی دارد معلوم نیست . مثلا همین نظر سنجی نیز از سوی خود قوه قضائیه انجام شده است .

البته در مورد اینکه آقای شاهرودی اخیرآ صحبتهای جدید و بخشنامه های مختلفی صادر نموده که در نوع خود کاری تازه می باشد شکی نیست . اما زمانی می تواند امید در دل مردم ایجاد شود که به درستی این گفته ها اجرا شود.

 


روز چهارشنبه در بیرون از مترو کرج یک جوان به ضرب گلوله یک مامور به قتل می رسد .اصل ماجرا را اینجا یخوانید. با خواندن این گزارش به راحتی به یک تناقض آشکار بین صحبت شاهدان ماجرا وگزارش فرمانده انتظامی منطقه پی می بریم. و چه بی حساب وکتاب است همه چیز که به همین راحتی یک نفر را جلوی چشم دیگران بکشند.خبر قبلی آن که توی تلویزیون اعلام شد و مضحکه آمیز بود آن بود که یک نفر توی مترو به علت شلیک هوائی!! یک مامور کشته شده است. معلوم نیست چیزی که هنوز در دادگاهی مطرح و ثابت نشده چطور اینگونه از سوی یک مقام انتظامی بیان می شود.گویا همه در پی زمینه چینی برای گناهکار بودن مقتول و تبرئه نمودن قاتلند.

 


نمی دانم از مذاکرات هسته ای ایران در ژنو خبر دارید یا نه . گویا مقامات اروپائی قرار است تا دو ماه دیگر دستور کاری را به ایران بدهند که تمام خواسته های اروپا از ایران در آن قید شده باشد . قبل از ارائه پیشنهاد  ،اروپائیها به این هیئت گفته اند « نه » عجولانه به آن نگوئید . این حرفی است که علی آقا محمدی  عنوان نموده است . هیئت هم گزارش را آورده تهران تا بررسی شود . ایران قبلا از رفتن به ژنو گفته بود اروپا بایدشرائط مارا بپذیرد در غیر اینصورت غنی سازی را شروع می کنیم .باید بپذیریم خیلی از این ها خوراک داخلی است .این یعنی آنکه اروپائی ها به خواسته خود در به تعویق انداختن مذاکرات تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری نائل شده اند. آنها می خواهند از روند انتخابات و نتیجه آن آگاهی یابند تا برنامه های خود را عملیاتی کنند .خانم رایس هم خرسندی خود را از مذاکرات ژنو اعلام نموده و گفته است : ایرانیان متوجه شده اند که اگر از مذاکرات کناربروند کاملا منزوی خواهند بود .

 


می دانید آقای کمال تبریزی کارگردان فیلم مارمولک ، قرار است فیلم تبلیغاتی رفسنجانی را هم بسازد. حتمآ اسمش را مارمولک ۲ می گذارد . برخی منابع نیز قبلا گفته بودند  ایشان قصد دارد فیلم مدرسه مارمولکها را در قم  فیلمبرداری کند!! 

نظرات 1 + ارسال نظر
وب نگار شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

سلام
همیشه با وبلاگت حال میکنم . اما امروز بخاطر مدرسه مارمولکها کلی خندیدم .
موفق باشی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد