مهریه

 
ایام مبارکی است.مجالس جشن و عروسی هم بر پاست.اما گویا متولیان امور بالاخره مشکل ازدواج جوانان را حل کردند.گفتم متولیان ، بله یکی مجلس و دیگر شهرداری ، مجلس پس از طرح تعیین سقف مهریه برای زوجه ، که با اعتراض روبرو شد حالا قرار گذاشته اند تا مهریه براساس شغل پدر عروس خانم تعیین شود. شهرداری هم اعلام کرده در این ایام لباس عروس و خنچه عقد مجانی به زوجین کرایه می دهد. خوب دیگر بهانه ای باقی نمانده ، پس باید بشتابید.

در قضیه تعیین مهریه ، گویا استدلال طراحان بر این بوده که بالا بودن میزان مهریه علت و علل عدم ازدواج جوانان است. البته اوضاع خراب است و خانواده دختر یا از روی چشم و هم چشمی ویا نگرانی از آینده ، فکر می کنند مهریه باعث تضمین زنگی می شود.

حالا که براساس شغل پدر دختر می خواهند تعیین کنند اگر دختری پدر نداشت یا از کار افتاده ، بی کار ، بازنشسته قدیمی با حقوقی کم بود حق او در مقابل دختران هم رده اش پایمال خواهد شد.

آخر مگر نخود و لوبیاست که می خواهیم قیمت آنرا تثبیت کنیم . عده ای که نمی توانند (بی عرضه اند) مشکل مهریه را که یک عرف جامعه شده با یک کار فرهنگی حل کنند تصور می کنند با اعمال قانون می توانند آنرا برطرف نمایند.

 




در مسابقه ای ، دولت کانادا به عنوان احمق ترین دولت و سخنرانی جرج بوش بعنوان احمقانه ترین سخنرانی برنده جایزه شدند.

آدم از این همه آزادی در یک کشور که به راحتی حرفهایشان را می زنند بدون آنکه برچسب توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی به آنها زده شود لذت می برد.

فکر می کنید اگر همچین مسابقه ای در ایران برگزار می شد کی برنده می شد؟


و این هم یک بازی
نقاط را طوری جابجا کنید که خطها یکدیگر را قطع نکنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد