صدام

برای ازدواج کردن لحظه‌ای درنگ نکنید. اگر زن خوبی نصیبتان شود، خوشبخت می‌گردید و اگر زن بدی گیرتان آمد فیلسوف می‌شوید
                                                                                                 «سقراط»

 


اولین جلسه دادگاه صدام برگزار شد.دیدن او و سایر مقامات عراقی در قفسی در دادگاه ، حس عجیبی به انسان دست می دهد.چه بسا در زمان اقتدار این دیکتاتورها نمی توان چنین روزی را برایشان تصور کرد.این مطلب هم برای خودشان و هم برای دیگران وجود دارد .مردم تحت ستم این ددمنشان باور می کنند که می بایست همواره زیر یوغ این مستکبران قرار بگیرند . تنها هنگامی که از زیر این بار بیرون می آیند تازه می فهمند که در چه وضعی زندگی می کردند.

فقط آنانی که تاریخ خوانده اند همواره برا این نکته واقفند که هیچ قدرت مطلقی باقی نمی ماند.آنان که جامعه را به سمت تک صدائی می برند خود روزی قربانی آن شرائط خواهند شد. همین صدام دو سال پیش از این برای تثبیت حکومتش انتخاباتی نمایشی برگزار کرد که 9/99 درصد به او رای دادند اما چند ماه بعد همین مردم برای ورود آمریکائی ها پایکوبی کردند.

اما هیچ وقت این سرنوشت درس عبرت اقتدارطلبان دیگر قرار نمی گیرد همانگونه که سرنوشت هیتلر ، موسیلینی ، پولپوت و بسیاری دیگر  درس عبرت صدام نشد.

دیکتاتورها که فضای خفقان آوری را ایجاد می کنند ، آن زمان که می خواهند ژست دموکراتیک بگیرند و کمی آزادی می دهند اولین اشتباه را مرتکب می شوند و اشتباه بزرگتر موقعی است که می خواهند مجددا این فضای باز شده را مسدود کنند.


 موقع افطار نان سنگک خیلی می چسبد.صف نانوائی هم خیلی شلوغ است اما به نظر شما این نان سنگک خوردن دارد؟عکس

نظرات 3 + ارسال نظر
سروش جمعه 29 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:49 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

خدا دار مکافات آدم ها را در این دنیا قرار داده است
دم افطار ما رو هم دعا کنید

حاجیه شنبه 30 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:12 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
حرف صدامو که نزن !
ولی نون سنگکو خوب اومدی !

وحید یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:35 ق.ظ

باز گلی به جمال آقا صدام که یک انتخابات فرمایشی برگزار کرد. دیکتاتورهای نوع اسلامی که از برگزاری نمایشی رفراندوم هم واهمه دارند و از استقبال مردم از راهپیمائی روز قدس برای اثبات مشروعیت خودشان استفاده می کنند!
همان راهپیمائی که تا قبل از برپائی آن تبلیغ می شود مشت محکمی بر دهان اسرائیل است و بعد از راهپیمائی می شود بیعت با رهبری!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد