پیروزی حماس

پیروزی حماس ، خبر اول خبرگزاریها طی دو روز گذشته بود.گروهی همانند ایران خوشحال و گروهی عصبانی و خشمگین همچون اسرائیل و غربیها.اما هرچه باشد این پیروزی در یک فرایند دموکراتیک بنام انتخابات ، بدست آمده است . چیزی که مردم فلسطین انتخاب کرده اند.

اما آنانی که از این انتخاب خشمگینند ، حماس را گروهی تروریستی دانسته که خواهان نابودی اسرائیل است و با روند صلح خاورمیانه مخالف است. که باید گفت در خود اسرائیل هم مخالفان بسیاری با روند صلح وجود دارد و چه بسا ، مخالفتهای اسرائیلیان باعث شد تا توافق اسلو برای خاتمه مخاصمه به نتیجه نرسد .پس باید خوشحال باشند که همین گروه ،بقول آنها، تروریستی از راه دموکراتیک وارد شده است.

اما آنان که از پیروزی این گروه آن چنان سرخوشند که در این دو روزتحلیل می کردند که محواسرائیل نزدیک است ،  باید خواسته یا ناخواسته بپذیرند که حماس برای پیش برد اهدافش نیاز به آرامش دارد  و چه بسا برای این منظور باید پای میز مذاکره با اسرائیل و گفتگو با دولتمردان آن نیز بنشیند . چیزی که برای حامیان و طرفداران حماس غیر قابل تصور خواهد بود.

آمریکا اعلام کرده کمکهای مالی خود را به فلسطینی ها قطع خواهد کرد و حماس هم آن را پذیرفته ، آیا حماس منبع مالی قدرتمندی پشت سر خود در اختیار دارد؟ حتما" همینطور است . کدام کشور است ؟ پس آمریکا برای قطع ارتباطات حماس که از طریق سوریه انجام می شود ، پرونده بشار اسد را با شتاب بیشتری پیش خواهد گرفت.

اما من مانده ام سفر هفته پیش احمدی نژاد به سوریه و اعلام حمایت از آن کشور برای چی بود ؟ آن هم در این اوضاع و احوال سیاسی که ما خود نیاز به حامی در سطح دنیا داریم.
نظرات 1 + ارسال نظر
سروش شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 07:30 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

سوریه گداتر از این حرفهاست که بخواد دست حماس رو بگیره
عزیز٬ این سرمایه ماست که برای شمسی خانوم و غیره داره بر باد می ره !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد