صرفه جوئی

می خواست در مصرف عقل صرفه جویی کند،عاشق شد.
می خواست در مصرف عشق صرفه جویی کند،ازدواج کرد.
می خواست در مصرف بی خیالی صرفه جویی کند،بچه دار شد.
می خواست در مصرف زندگی صرفه جویی کند،خودش را دار زد.
می خواست در مصرف سلولهای مغز صرفه جویی کند،سیاستمدار یک کشور جهان سومی شد.
می خواست در مصرف انرژی صرفه جویی کند،به خانه آرزوهایش اسباب کشی کرد.
می خواست در مصرف راه صرفه جویی کند،برگشت!


دوروتسلسل

خوب الحمدالله تکلیف مشخص شد و رابطه رهبری با مجلس و دولت از رهنمود خارج و به مدیریت راهبردی تغییر وضعیت داده است. یعنی تمام آنچه تا حال انجام می شده نصیحت گونه بوده مثلاً جلوگیری از اصلاح قانون مطبوعات ، بستن روزنامه های بی انصاف !! و.. از حالا دیگر قرار است با دستور مستقیم همه کارها بصورت راهبردی هدایت شود. فرقی نمی کند کی رئیس جمهور یا نماینده مجلس باشد هر که بیاید مجبور است به همین شکل مورد راهبرد!! قرار گیرد.

تمام این اختیارت را می بایست مجلس خبرگان کنترل نماید مجلسی که کاندیداهایش توسط منسوبین رهبری تایید صلاحیت می شوند. عجب دور و تسلسلی شد.

بقول استاد بزگواری که همواره این شعراز مولانا بر زبانش بود که:

 

محتسب در نیــم شب جایـی رسیــد                  در بن دیوار مردی خفته دید
گفت : هی ، مستی چه خوردستی بگو؟             گفت: از این خوردم که هست اندر سبو
گفت : آخر در سبو واگو کـه چیسـت؟                  گفت: از آن خورده­ام گفت: این خفیست
گفت:
آن چه خورده­ای آن چیست آن؟                 گفت: آن که در سبو مخفی است آن
دور می
­شد این سئوال و این جـواب                     ماند چون خر محتسب اندر خلاب
گفت او را محتسـب : هین آه کن                        مست هوهو کرد هنگام سَخُن

 

صبح کله سحر تو اون سوز و سرما بر خیابان نفت خانمی ایستاده و بود پرسشنامه پر می کرد .خواهش کرد که به سوالاتش پاسخ بدهم. نظر سنجی از طرف صدا و سیما بود در مورد خبرگان اینکه خبرها را انتخابات خبرگان را پیگیری می کنید ؟ از کدام منابع؟ آیا مردم شرکت خواهند کرد؟ تبلیغات صدا و سیما خوب بوده یا نه؟ و خلاصه از این جور حرفها که دوزار نمی ارزه .

گوشی و ساعت

گفت : یه گوشی دست دوم در حد نو ،موتورولا ،شش ماه کار نکرده ، تمیزتمیز می خری؟!

گفتم: چرا به من زنگ زدی؟ باید بری جمهوری.

گفت: دیدم گوشیت از رده خارجه!! گفتم شاید بخواهی عوضش کنی.

گفتم: اگر بخواهم عوضش کنم نمیام گوشی دست دوم تورا بخرم. سه بار تا حالا راسته موبایل فروشهای جمهوری را بالا و پائین رفتم نتوانستم جایگرین خوبی برایش پیدا کنم .حالا چرا می خواهی عوضش کنی؟

گفت:آخه یکی رفته مثل همین را خریده که اصلا ازش خوشم نمیاد!!!

گفتم: این رفتارها که بیشتر مال خانمهاست(با پوزش از جامعه نسوان).

دیروز دیدم یه سونی اریکسون w810 تو دستشه که محاله به پای N100من برسه !!!

*******

زمان دانشجوئی،یه روز منتظر بودیم کلاس قبل از ما تمام بشه و زود بریم داخل جا بگیریم . کلاس که تعطیل شد، دوستانی که بیرون آمدند تا مرا دیدند بطرفم هجوم آوردند که ساعتت را ببینیم. گفتم چی شده؟

گفتند: می گن ساعت تو کیلوئیه !!! خلاصه همه از وزن و سنگینی اش می پرسیدند ...

کاشف بعمل آمد که استاد محترم مثالی ازساعتهای کیلوئی می زده و علی (خدا خیرش دهد) گفته مثل ساعت سید!!

اما امروز بعد از چندین سال ساعتهای چند تنی به بازار آمده ، ساعت مچی به اندازه ساعت دیواری!!