X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387

پس از آنکه دولت کریمه درتیرماه امسال پرداخت  دیه خسارت به زنان را مساوی مردان مصوب کرد موجی از شور شعف جامعه نسوان  را فرا گرفت. اینکه بالاخره دولت پذیرفت که خانمها در کنار اقلیت های دینی بالاخره دینی به گردن مردان دارند و از این بابت می بایست حق و حقوقی اگرنه بیشتر حد اقل برابر برای آنها منظور گردد. باعث امیدواری بسیار گردید.

در همان زمان آیه اله صانعی که چند مدتی است مدافع جامعه زنان شده و از حق وحقوق آنها دفاع می کند نیز مطرح کردند که هر چه فریاد دارید بر سر تساوی دیه  زن و مرد بکشید تا قانون گذاران باورشان شود و قانونی تصویب کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که دخترش زمانی روزنامه زن را منتشر می کرد هم از این تساوی دفاع کرد. اصولا تساوی چیز خوبی است . بخصوص در دقیقه 93 بازی آنهم بفرموده بگویند توپ را با دست بزنید.

اما به به یکباره خبر رسید وزیر اقتصاد دستور توقف این مصوبه را صادر کرده است.  حال مانده ایم چه جوابی به خانواده محترم بدهیم. ما که آرزوی همیشگی مان سلامتی آنها است و انشاء الله موتور اون ماشینی که  خدای نخواسته می خواهد آسیبی به آنها برساند بوپوکه (به قول اصفهانیها)  و تازه اگر آسیبی هم برسه از اون نصفه بیمه پرداخت نشده چیزی تو جیب آقایان نمی رود.

اما شرکتهای بیمه به هنگام دریافت حق بیمه هیچ تفکیکی بین حق بیمه زن و مرد قائل نمی شوند و بطور مساوی حق بیمه دریافت می کنند و گویا این موضوع در زمان پرداخت اهمیت شرعی دارد.

«سیدمحمد غروی» سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: «کسی که با مبانی فقهی آشنا باشد، نمی تواند خواهان تساوی دیه زن و مرد باشد چرا که براساس روایات معتبر و اجماع فقها، دیه زن و مرد مساوی نیست. برخی افراد این ادعا را کرده اند که می توان بین دیه زن و مرد تساوی قائل شد اما آنان در مبانی فقهی ضعیف هستند، حال فرقی نمی کند که چه عنوانی داشته باشند.»

تصور کنم  از دید علما گرفتن پول به هر عنوان اشکال ندارد، مثلا پولهائی که از شهرام جزایری می گرفتند بلکه پرداخت پول از سوی آنهاست که دارای اشکال شرعی است.

به نظر می آید حالم زیاد خوب نیست. بهتر است به یک ..... پزشک مراجعه نمایم تا مشکلات شرعی را بهتر متوجه شوم.