پودر لباسشوئی

ماشین لباسشوئی دو گانه سوز سراغ ندارید؟ تو این اوضاع و احوالی که پودر ماشین لباسشوئی گیر نمیاد و اگر هم باشه ، قیمتش چندین برابره ، ایکاش ماشین لباسشوئی های دو گانه  سوزی درست می کردند تا شوینده جایگزین را هم بپذیره، از شوخی گذشته یه جا خواندم که ماشین لباسشوئی ساخته شده که نیازی به آب نداره و با فن آوری نانو کار می کنه و به معنای واقعی خشک شوئی می کنه ، البته قبل از ورود آن به مملکت می بایست مجوز شرعی آن از مراجع کسب بشه که آیا نانو  باعث طهارت میشه یا نه؟ از یادمان نرفته زمانی همین لباسشوئی ها را به بهانه عدم انجام صحیح شست و شوی شرعی زیر سوال برده بودند و بسیاری هم باور کرده بودند که اینگونه است.

ناتوان گازی..

هنوز خیلی از جاهای کشور گاز نداره ، سال گذشته روسیه با گرجستان همان کاری را کرد که ترکمنستان با ایران انجام داد و در سرما گاز را قطع کرد تا قیمت اونو بالا ببره، گرجستان افزایش را پذبرفت.

هیچکس به این موضوع نمی پردازه که چرا آقایان به اعلام قبلی ترکمستان مبنی بر قطع گاز توجهی نکردند و وقتی فاجعه حادث شد به چه کنم چه کنم افتاده اند و با این حال مصلحت مردم را فراموش کرده اند که در این سرما دارند تلف می شوند و با ترکمنستان قهر کرده اند و وزیر نفت گفته تا ترکمنستان گاز را وصل نکند با او مذاکره نمی کنیم.آیا صحیح است به بهانه زیر بار حرف زور نرفتن، مردم را به این همه مصیبت دچار کرده اند. مردم قائم شهر و بسیاری از شهرهای شمالی روزهای سختی را می گذرانند. اما مشکل اصلی نبود عدم توازن تولید با مصرف است. صرف اینکه ادعا کنیم دومین کشور دارای منابع گاز جهان هستیم که چیزی حاصل  نمی شود. این استعداد را خداوند  در این کشور قرار داده اما اگر توان بهره برداری نداشته باشیم هیچ ارزشی نداره.الان هم این اوضاع وجود داره و بخاطر مشکلات این دو ساله بسیاری از طرحها بهره برداری گازی متوقف شده است.آماری را که مدیر بهره برداری پتروشیمی ارائه می داد حکایت از یک تاخیر دو تا سه ساله در تولید فازهای در دست اجرا پارس جنوبی داره ، این تاخیر به شرطی است که همین امروز اوضاع به وضع سابق برگرده و الا به زمان تاخیر آن اضافه خواهد شد. اینها آن چیزی است که تاوانش را این مردم می پردازند. بخاطر کمبود گاز ، گاز بسیاری از کارخانجات و نیروگاهها قطع شده ، حتی گاز برای تزریق به چاههای نفت برای برداشت نفت خام نیز وجود نداره و این کاهش تولید در برق ، فولاد و نفت خود ضرر دیگری است که عاید شده است. خوشمزه آنکه رئیس جمهور در اوضاع اسفناک کمبود بنزین خیلی روی گاز مانور می داد و قصد داشت تا سال دیگه 1800 جایگاه سوخت برای خودروها راه اندازی کنه و تمام اتومبیلهای تولید شده دو گانه سوز شوند چون ادعا داشتند مملکت کمبود گاز نداره.

دل نگران گربه ها

جمعه ای که بارش دوباره برف شروع  شده بود به اتفاق خانم همسر از یه پرنده فروشی تو کرج واسه گنجشکها ارزن خریدیم، راستش به قصد کوه پیمائی از خونه اومدیم بیرون اما وقتی دسته گنجشکها را در لابه لای برف به دنبال دانه دیدیم، رساندن دانه به آنها را بر خود واجب تر دانستیم ، هرچند بعد از خرید ، تا یه مسیری از کوه را هم بالا رفتیم اما یخبندان بودن مسیر باعث شد زودتر برگردیم .دلیل اینکه قصد کرده بودیم حتما این کوه نوردی در اون وضعیت انجام بشه بخاطر کله پاچه ای بود که صبحش خورده بودیم و از ترس ازدیاد وزن و سوزاندن کالری ها مازاد تصمیم به این امر خطیر گرفتیم.

خانم همسر که از گرسنگی و آوارگی گنجشکها غمگین به نظر می رسید سخن را به بی سرو سامانی گربه ها کشید و به اصطلاح کلام خودش گفت: این زبون بسته ها تو این سرما هیچ جاو جایگاهی ندارند. من هم حرفش را تایید کردم و از صبح گفتم که وقتی می رفتم کله پاچه بگیرم سه تا از این گربه ها زیر یه ماشین کز کرده بودند و موهای بدنشان را افشان شده بود تا بلکه گرم شوند. او که این تایید را از من شنید گفت : اگر قبول می کنی چند تا از اینها را شبها بیاریم تو خونه و صبحها برگردانیمشان تو خیابون !!

کجای خونه می خواهی نگهشان داری؟

تو حمام!

.

تو حمام؟ یعنی انباری هم نه؟

مگه عیبی داره ؟ چون همسایه ها را هم اذیت نمی کنند. اگه موافقت کنی، خیلی خوب میشه. ثواب داره.. من گربه خیلی دوست دارم.

خدا به من رحم کرده  اگر گاو و کرگدن و زرافه دوست داشتی چکار بایستی می کردیم.

خیلی حیون نازیه!!!

حالا چرا تو حمام؟ بیارشون تو اتاق رو تخت خودمون بخوابند. ما می ریم یه گوشه ای را واسه خوابیدن پیدا می کنیم

جدی می گم...

همین مانده عصر به عصر که میام خونه دست چندتا گربه را بگیرم بیارم تو.

 پودر لباسشوئی گیر نمیاد، مرغها آنفولانزا گرفتن ، مردم قائمشهر 10 روزه گاز ندارن ، قیمت نان به 1000 تومن رسیده پروازها هر روز کنسل میشه اون وقت می خواهی شب به شب از گربه ها پذیرائی کنیم؟

چه ربطی داره؟...

گمان کنم عضو یکی از این انجمنهای حمایت از حیوانات شده ای و به من نمی گی.