قصه جدید

  1. صرفنظر از ازینکه سریال مدارک دکترا به چه سرانجامی دچار شود.این جریان بسیار جالب و درخور توجه است. پیگیر این سریال جذاب تر از حتی سریال آبکی سه در چهار تلویزیون است.کافی است شخصیتهای آن سریال را در ذهن داشته باشید و مصادیق آن را در همین موضوع پیگیری نمائید.
  2. حتما" کتاب "قلعه حیوانات" شاهکار جورج ارول را خوانده اید.همان کتابی که تا سالها در این نظام اسلامی  امکان انتشار نداشت و بعدها با سانسور تجدید چاپ شد.گویا عده ای آن را به حق اشاره به خود گرفته بودند.چرا که داستان آن کتاب هم انقلاب است اما از نوع حیوانی آن و انحرافاتی که در آن ایجاد می شود.مصداق آن کتاب و شخصیتهایش دقیقا" سردمداران آن زمان شوروی بوده که نویسنده با هنرمندی خاصی در این قالب پرورانده است. دوستی سالها پیش نسخه ای قدیمی از این کتاب را برای خواندن مجدد به من داد که در ابتدای آن با توجه به آشنائی به حکومت شوروی به صورت دست نویس مصداق هر یک از شخصیت های داستان را ذکر کرده بود و اشاره واقعی هر حادثه ای از داستان را ذکر کرده بود.       این موضوع هیچ ربطی به بند 1 ندارد 
  3. یکی دوست مازندرانی دیروز می گفت این دعوای توکلی و کردان سابقه طولانی دارد. هر دو اهل مازندران هستند اما کردان در استان برش زیادی دارد. در سال 80 که توکلی کاندید ریاست جمهوری شده بود برای تبلیغ به مازندران آمده بود که کردان علیه او موضع می گیرد و اجازه تبلیغات نمی دهد. در آن سال توکلی یکی از کمترین رای ها را از استان خودش می گیرد. الان توکلی در حال تلافی کردن است. او روز رای گیری تلاش زیادی برای مخالفت نمایندگان صورت داد اما گرفتن رای اعتماد کار را برای توکلی بسیار سخت کرد و اینجا هم کردان رودست دیگری به توکلی زد . حالا با مطرح شدن پرونده ضد اخلاقی کردان آن هم در زمان شاه و تایید شدن او بعنوان وزیر این تسویه حسابهای شخصی بیشتر نمود پیدا می کند که در نظام اسلامی اعتبار یک نماینده با داشتن پرونده اخلاقی تایید و یک نفر وزیر می شود و یا معاون دانشجوئی یک دانشگاه آزاد می گردد. فقط گشت ارشاد در خیابانها دو برابر شده است. برای کی؟

.

خوب نیست

همچــــــو مرغ از شاخــه در شاخــی پــریدن خـــوب نیست

یـــا به هـــر سوراخ چون مــــــوشی خــــــــزیدن خوب نیست

راه نـــــــا همــــــوار پیمــــودن بـــــه شب هــــــای سیـــــاه

بــــار نــــاجا را بــــــدوش خــــــــود کشیــدن خــوب نیست

قصــــــهء نــــــادیـــده را دیــــــــده تصــــــــــــویـــر داشتن

میـــوهء نــــــا پختـــه را روخـــــــام چیـــــــدن خـوب نیست

سعـــی انــــــــــدر رشتــــــهء مقصـــــود تــــــــا نگسیختــن

گـــــــر رمیــــد آهـــــو بـــدنبالش دویــــــدن خـــــوب نیست

گـــــــــــوش را دادن بقـــــــول ملحـــــد و پست و پلیــــــــد

حـــــرف نـــا مطلـــوب گمـــره را شنیــــدن خـــــوب نیست

خـــــوردن و نـــــوشیــــدنت بــــــایــــد بکـــاســــهء صفـــا

آب را در ظــــرف نـــــا پــــــاکــــی شمیـــدن خــوب نیست

جـــــامه ات را گـــــر ملوث ســــاخت  نـــــاگــــاهی حسود

تــــــو دهـــــانت حیف دان پـــایش جـــــویدن خــــوب نیست

شــــرم ای صیــــاد ظـــــالم رو چـــــو شیــری کن شکـــــار

همچـــــو سگ دامــــان کـــوری را دریــــدن خــــوب نیست

زینهـــــــار ای جــــــان مـــن بهــــــــــــر تقـــاضــــا و طمــع

پیش مــــــرد سفلــــه گــــردن را خمیـــــــدن خـــــوب نیست

قبــــــل از هــــــــــر کــــــــار بسمل ذرهء انــــــــدیشه کـــن

کلک خــــــود را بعـــــد بــــا حســـرت گـــزیدن خوب نیست

                                                                 بسمل بادغیسی

مردم خوشبخت ایران!؟

هر روز بر خوشحالی و خوشبختی مردم ایران افزوده میشود.

این سخن مانند خیلی سخنان غیر باوردیگر از این نوع از احمدی نژاد شنیده شد.آن هم در حالی که برای مردم امریکا مصاحبه می کرد.

اما به راستی این مردم خوشبخت کجا هستند؟آنها که زیر خط فقر اعلام نشده هستند یا آنها که بالای آنند؟ چرا حالا که مفسدان اقتصادی را با قول وقرارهای قبلی معرفی نکردند مردم خوشبخت را معرفی نمی کنند. تا مانند چهره های ماندگار و یا قهرمانان برتر شناسانده شوند.

گویا آنها که فرم در یافت یارانه را پر کرده و قرار است از فردا آن را ثبت کامپیوتری کنند و شماره حساب بانکی خود را دریافت نمایند از جمله این مردم خوشبخت هستند.

شاید آنها که در شبانه روز کمتر از 5 ساعت قطعی برق دارند جزو مردم خوشبخت هستند و یا آنها که دیگر برنج ایرانی کیلوئی 5 هزارتومان بدستشان نمی رسد و برنج قد کشیده هندی با عطر مهاراجه را می پسندند از خیل این مردم اند.

براستی مردمی که در سرمای کشنده زمستان بعلت نداشتن گاز لرزیدند و در تابستان از گرمای بسیار بعلت بی برقی بی تاب شدند و برای یه باک بنزین ساعتها در صفها ایستادند و برای گرفتن فرم اقتصادی خانواده (همانند دفترچه های بسیج اقتصادی زمان جنگ) از سرو کول هم بالا رفتند خوشبخت ترین افراد هستند و وقتی بدانند که این روند همچنان به شکلی فجیع تر ادامه خواهد داشت می بایست از اینکه امروزشان بهتر از فرداست خوشحال باشند.

خصلت بد وبلاگ نویسی

یکی از سوالات کلیشه ای که رضا رشیدپور از مهمانانش در برنامه جوانمرگ شده مثلث شیشه ای می پرسید این بود که یک خصلت خوب و یک خصلت بد ما ایرانی ها را بگو.

هر یک به فراخور حال خودشان شاخصه ای را بیان می کردند .اما خوب است دراین مکان بگویم و اعتراف  کنم که یکی از خصلتها بد ما این است که وبلاگ راه می اندازیم و وسط راه به هزار و یک دلیل و یا حتی بدون دلیل فقط از سر بی حوصله گی آن را رها می کنیم و هزاران !! خواننده را چشم انتظار می گذرایم.

یک وقت تصور نشه که یکی از دلائل فوق می تواند طرح تشدید برخورد با سایتها و وبلاگها و تصویب حکم اعدام برای گردانندگان باشد. ابدا" ، آنان که مدافع تصویب چنین طرحهائی هستند مخالف وبلاگ و وبلاگ نویسی نبوده و در صدد دفاع از امنیت شهروندان هستند و هرگز با کسانی که در انتقاد و به قولی انتقزاد (نق زدن) اوضاع و احوال سیاسیون و دولتمردان می نویسند کاری ندارند. بستن خبرگزاری ایلنا و فارس(برای سه روز) و روزنامه های تهران امروز و همشهری عصر یک استثناست که همه چیز استثنا دارد.

 

اصلا" کی گفته وبلاگ را باید روزانه یا شبانه نوشت؟ وقت می گذارید پیغام و پسغام می فرستید( خودمونیم دریغ از یک پیغام)  کجائی ؟ نیستی؟ نمی نویسی؟ نگرانت هستیم؟ نکنه اوینی؟ کمپوت بیاریم؟ بند 209؟

واقعا" از این همه لطف و محبت انسان شرمنده می شود. آه جوونی...