کارت پایان خدمت

چند روزی است که بطور گسترده از بخشهای مختلف خبری اعلام می شه که لازم است افراد کارت پایان خدمت خود را در همه حال همراه خود داشته باشند. این موضوع و همچنین حذف خرید خدمت سربازی البته باستثناء کسانی که بیش از دوسال است از کشور خارج شده اند و نیز لغو فرجه زمانی متولدین نیمه دوم سال برای شرکت در کنکور همه و همه یادآور زمان جنگ است.

در آن زمان هم در هر ایست بازرسی در راه و نیمه راه اولین چیزی که می خواستند کارت پایان خدمت بود. گویا الان نیز آژیر خطر جنگ بصدا درآمده است.

قبل از عید اعلام شد که از تمام کسانی که بعلت چاقی مفرط معافیت گرفته اند خواسته شده که کارت معافیت خود تحویل دهد. کسانی که مشمول این دستور العمل می شوند از دریافت کارتشان بیش از 4 سال می گذرد .حالا بعد از این مدت این جوان باید راهی خدمت نظام شود.

شبیه همین موضوع برای کنکوریهای سال قبل پیش آمد و آنهائی که متولد شش ماهه دوم بودند (که معلوم نیست این نیمه دوم و نیمه اول از کجا درآمده) دیگر فرصت شرکت دوباره در کنکور را نداشتند و اگر دانشگاهی قبول نمی شدند باید راهی خدمت مقدس نظام می شدند .یکباره دو هفته پیش خبر آمد که این عده بنا به امریه صادره می توانند استثناً اینترنتی ثبت نام کنند. اول شوک را وارد می کنند بعد فرصت چند ماهه را از فرد می گیرند و یکباره یکماه مانده به کنکور می گویند حالا بیا اسمت را بنویس.

 برای یکماه دیگر خودت ، حتی مسائل شخصی ، نمی توانی تصمیم گیری کنی چرا؟ چون مملکت شده مملکت مصلحت و استثنا ها ، تصمیمات خلق الساعه.

تا چند سال پیش از این هر کی می خواست بره خدمت ، هر سه ماه  به سه ماه که برای اعزام می رفت می گفتند برو سه ماه دیگه بیا ، نهایتاً می گفتند بروید تا اطلاع دهیم . اون جوان هم مجبور بود تا منتظر بماند .آخر تو مملکت برای انجام هر کاری اگر پول و پله ای نداشته باشی کارت پایان خدمت را ازت حتماً می خواهند.می گفتن نیرو زیاده  امکان جذب همه را نداریم. اما الان اوضاع فرق می کنه همان سربازی که بخاطر چاقی مفرط معاف شده برای جلوی تانک که بد نیست.

برای دریافت کارت اقتصادی ، اطاق صنایع و معادن یکی از مدارک درخواستی اش اصل کارت پایان خدمت مدیرعامل بود . به مسئول مربوطه گفتم مدیر عامل شرکت 60 سال سن داره ، طبق اصل شناسنامه ، از آدم 60 اصل کارت پایان خدمت می خواهی ؟ گفت طبق دستور العمل لازمه نهایتاً اصل کارت مزین به جقه همایونی اعلیحضرت را تحویلش دادم . اینه !!

یقیناً تمامی کسانی که با خرید خدمت سربازی خود به نقدینگی نهادهای مقدس این نظام خدمت کردند به خدمت فراخوانده خواهند شد تا همانگونه که از جیب خدمت کردند از جان نیز خدمت کنند. به هر حال همه فرزندان اردشیرند.

از فردا که بگیر ببندهای بد حجابی آغاز میشه این موضوع را هم کنترل خواهند کرد خانمهای بد حجاب را می فرستند اوین ، آقایانی هم که کارت پایان خدمت همراه ندارند ، تا بیایند ثابت کنند که سربازی رفته اند یا نه ، می فرستند عجب شیر. عجب شیر تو شیریه.

 

سد سیوند آبگیری شد.

 آی آدمها ! مگر قرار بود اتفاق دیگری بیفتد

تو نیکی می کن و در دجله انداز...

که ایزد بخواهد بدهد باز یا ندهد باز

تو

تو ، آره تو ، تو فهمیدی‌؟

تو فهمیدی چی گفتم؟

اگه فهمیدی بیا برای بقیه توضیح بده!!!