سال نو مبارک

می رسد اینک بهار

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه ‌ها و دشتها
خوش به حال دانه‌ها و سبزه‌ها
خوش به حال غنچه‌های نیمه‌باز
خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز
خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب

ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار........
..........

خبرفوری

 

اکبرگنجی آزاد شد. لینک مطلب وعکس

اشرار و گفتگو با آمریکا

*دیروز مراسم خاکسپاری مادر یکی از دوستان و همکلاسی سابق ما بود. بعلت گرفتاری (ربطی به خانه تکانی نداره؟!) نتوانستم شرکت کنم ولی همسر محترمه به نمایندگی ، شرکت کرد . این آخر سالی غم از دست دادن عزیزان خیلی سخته ، دیگه هیچ روحیه و دلخوشی در آستانه سال نو باقی نمی ماند.

گرچه مرگ تعطیل بردار نیست و اجل آدم  هر زمان ممکن است سر برسه ولی گفتم خودم  دوست ندارم هیچ وقت مرگم در این ایام سال نو اتفاق بیفته ، ایامی که همه دوست دارند شاد و خوشحال باشند .یکی گفت : تو بمیر !! شادی و خوشحالی اش با ما .

* از مرگ گفتم ،  پریشب تو راه زابل به زاهدان گروهی که اشرار نامیده شده اند راه خودروهای عبوری را بسته و 22 نفر را کشته اند. فرمانده نیروی انتظامی و معاون امنیتی وزیر کشور عازم زاهدان شدند و اعلام کردند که اشرا به مردم عادی ! منطقه حمله کرده اند .اصلا خودمانیم ! می شود باور کرد 22 نفر آدم عادی کشته شوند و سران و مقامات برای حل موضوع وارد منطقه شوند .خبرگزاری فارس از کشته شدن مقامات دولتی و از جمله زخمی شدن فرماندار زاهدان نام برده است . حتی گفته شده اشرا در لباس انتظامی (و یا برعکس) خودروهای عبوری را تفتیش کرده و اگر مردم عادی بودند اجازه عبور می دادند و فقط دنبال مقامات دولتی بودند.لینک

بعد از ترور محافظ احمدی نژاد و ربودن 9 سرباز که هنوز سرنوشت یک نفراز آنها مشخص نیست این حادثه مهمترین رویداد از این نوع است. بازهم تقصیر به گردن انگلیس و بقول یکی از امامان جمعه استکبار جهانی افتاده است.

*به میمنت و مبارکی در آستانه سال نو باب گفتگو با آمریکا هم باز شد .لاریجانی خبر داد به درخواست عبدالعزیز حکیم ، ایران در خصوص حل مسائل عراق با آمریکا به گفتگو خواهد نشست . چه اتفاقی افتاده؟ ما خودمان این همه مشکلات داریم که تمامی آن زیر سر همین آمریکای جهان خوار است ، ولی یکباره با یک درخواست می پذیریم تابرای حل مشکل دیگران با آمریکا مذاکره کنیم. البته می گویند ایرانی ها غریب پرستند اما ، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.سه بخش خبری تلویزیون را گوش کردم هیچ کدام این بخش از صحبتهای لاریجانی را پوشش ندادند. حتما یه خبرهائی هست. به نظرم آمریکا بهره فراوانی از این موضوع خواهد برد ! چرا؟خواهیم دید.