افتخارات

دلائلی که آقایان اگر دلشان خواست می توانند به آن افتخار کنند

1- همیشه از نام خانوادگی شما استفاده می شود

 2- مدت زمان مکالمه‌ی تلفنی شما حداکثر30 ثانیه است

3- برای یک مسافرت یک هفته ای تنها یک ساک کوچک دستی نیاز دارید.

 4- در تمام شیشه های مربا و ترشی را خودتان باز می‌کنید.

5- دوستان شما توجهی به کاهش یا افزایش وزن شما ندارند.

 6- جنسیت شما در موقع مصاحبه‌ی استخدام مطرح نیست.

 7- لازم نیست کیفی پر از لوازم بی استفاده را همه جا به دنبالتان بکشید.

8- ظرف مدت 10دقیقه می‌توانید حمام کنید و برای رفتن به مهمانی آماده شوید.

 9- همکارانتان نمی‌توانند اشک شما را در بیاورند.

 10- اگر در 34 سالگی هنوز مجردید، احدی به شما ایراد نمی‌گیرد.

 11- رنگ اجزاء صورت شما در هر صورت طبیعی است.

 12- با یک دسته گل می‌توانید بسیاری از مشکلات احتمالی را حل کنید.

 13- وقتی مهمان به خانه‌ی شما می‌آید لازم نیست اتاق را مرتب کنید.

 14- بدون هدیه می‌توانید به دیدن تمام اقوام و دوستانتان بروید.

 15- می‌توانید آرزوی هر پست ومقامی را داشته باشید.

16- حداقل بیست راه برای بازکردن در هر بطری نوشابه‌ی داخلی یا خارجی بلد هستید.

 17- ضرورتی ندارد روز تولد دوستانتان را به خاطر داشته باشید.

ارقش جان

زیدان پس از آن ضربه سر تماشائی در بازی فینال در یک مصاحبه تلویزیونی از انجام این حرکت خود که موجب بد آموزی بوده عذر خواهی کرد و گفت بخاطر اینکه ماتراتزی به او فحش خواهر مادر داده به این عمل دست زده است.

اما سران داخلی ما هنوز ول کن این موضوع نیستند و همانند بازجوها بر سر حرف خود هستند که او با غیرت مسلمانی خود از آبروی آنها دفاع کرده است .

بیانیه مفتضحانه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس !! در تایید این اقدام نشانی از همین بی تدبیری آقایان است که ندانسته خود را قاطی همه کاری می کنند. با همه این حرفها امام جمعه راور کرمان هم جو گیر شده و پای ولایت را هم وسط کشیده و گفته "ضربه سر زین الدین زیدان به قلب آن فوتبالیست خائن ایتالیایی، دفاع از حیثیت امام علی و فاطمه زهرا و دفاع از شیعه علوی و اسلام ناب محمدی بود. زین الدین زیدان قهرمان دفاع ملی از امامت و ولایت علی و زهرا است " که با تکبیر مردم مورد تایید قرار گرفته است.

حاج آقا کافی در یکی از سخنرانی هایش به مطلبی اشاره می کند  که روزی بالای منبر وقتی از مصیبت کربلا می گفتم به اینجا رسیدم که یکی از یاران امام حسین با شمشیر سینه " ارقش بن زید " از سپاه یزید را شکافت و خون فوران زد و از اسب به زیر افتاد ، شنیدم یه خانم با صدای بلند فریاد زد ننه برات بمیرم ارقش جان !!!

بقول آقا وحید ، در یکی از کامنتها گفته بود اینان گوئی برای یه مشت گوسفند حرف می زنند و تحلیل ارائه می دهند. اما باور کنیم بعضی همین گونه هستند و کاری ندارند که طرف چی می گوید .

هیچ راهی بسته نمی ماند

مردم تونل ندیده ما ، با افتتاح تونل رسالت ، راه افتادند تا این شاهکار تاریخی را ببینند ، بالاخره پروژه 9 سال یک اثر تاریخی به حساب می آید. ترافیک عجیبی در این دو شب در اطراف تونل ایجاد شده بود، تونلی که قرار بود با افتتاح آن "هیچ راهی بسته نماند" اما بسته ماند می دانید چرا؟ چون 6 سال دیر افتتاح شد . 6 سال ناقابل ، اما در هیاهوی افتتاحیه آن این موضوع و موضوعات دیگر گم شدند. کرباسچی دیروز گفت در پایان سال 77 او به همراه معاونانش از این تونل عبور کرده اند.حتما توّهم نبوده و این تونل در آن سال حفاری شده است .

وحتماً این مدت صرف نازک کاری آن شده است و آنچنان هیاهوئی براه انداخته اند تا کسی نپرسد که چرا این مدت زمان را هدر داده اید و بجای 13 میلیارد تومان برآورد اولیه با 60 میلیارد تومان تمامش کردید .

اما اگر بخواهم اهمیت  این 6 را بیان کنم همین اندازه بدانید چین همین چند وقت پیش خط آهن تبت را که " راه آسمانی" لقب گرفت و ساخت آن 5 سال طول کشید افتتاح کرد.این خط آهن 2000 کیلومتری تا ارتفاع 5000 متر از سطح دریا ساخته شده است .تصور کنید خط آهنی را روی قله دماوند بسازیم.در مناطقی از این مسیر توده های یخ سالیان قبل خرد شدند تا ریلها نصب شوند و یا بخاطر نبود هوا کارگران کپسول اکسیژن همراه خود داشتند.

اما تو ایران خودمان راه آهن برقی تهران اصفهان  بطول 275 کیلومتر 6 سال است که شروع شده ولی هنوز بر سر مسیر آن اختلاف است.همین تونل کندوان ، فقط می خواستند 2 متر آنرا گشاد تر کنند پیش بینی 2 سال اولیه به هفت سال کشید .پروژه  بزرگراه تهران شما ل که قرار بود بنیاد مستضعفان 7 ساله بسازد 10 سال گذشته و 3 درصد پیشرفت داشته است.

از این نمونه ها فراوان است اما کیست که اهمیت دهد. تمام اینها شده برنامه و ژست تبلیغاتی افتتاح کنندگان آن که همه شیفتگان خدمتند.

 

لبنان در آتش

مردم لبنان پس از یک دوره آرامش چند ساله که منجر به بازسازی خرابی های آن کشور شد بار دیگر به ورطه جنگ وارد شده است .در این میان تمام تاسیسات زیر بنائی آن کشور به یکباره در حال نابود شدن است.

رفیق حریری نخست وزیر فقید آن کشور که خود یک سرمایه دار بزرگ بود با جذب سرمایه های خارجی بار دیگر چهره لبنان را بعنوان عروس خاورمیانه به دنیا شناساند.مردمی که آزادانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با خودم می گم در یک کشور مسلمان ، چه خوب مردمش پذیرفته اند که صرفنظر از دین و آئین خود ارکان حکومتی را بین خود تقسیم کنند و همه در جهت آبادنی آن تلاش کنند.

حتی همین مردم گروه حزب الله را بعنوان یک گروه مقاومت در راستای حفظ مملکتشان مورد تایید قرار می دهند. مطمئناً شیعیان آن کشور دیدگاهی مترقی تری نسبت به شیعیان بلاد دیگر دارند . اما حیف که دیگران ! اجازه نمی دهند روی آرامش و آسایش را ببینند. مثل هر جنگی این در این جنگ نیز منافع گروهی نهفته است . و اگر هر چه زودتر آتش بس حاصل نشود با کشاندن سوریه و در پی آن ایران ، منطقه شاهد یک نزاع همه جانبه خواهد بود.یکی از گزینه هائی که پیش خود تصور می کنم منفعتی است که ایران از این میان کسب می کند تصور می کنم حال که پرونده اتمی ایران به مرحله ای حساس رسیده است منحرف نمودن آن بواسطه این جنگ و افزایش قدرت چانه زنی ایران بواسطه میانجیگری در لبنان می تواند یکی از اهدافی باشد که ایران تصور می کند می تواند طبق آن امتیازی بدست آورد. اما از آن طرف هم آمریکا قصد دارد با بحرانی کردن منطقه و کشاندن پای سوریه به میدان ،که دیگر شخصی چون حافظ اسد بر آن حکم نمی راند و از داخل نیز دچار بحران سیاسی است ، در پی فشار بیشتر برای انحراف موضوع عراق و خلع سلاح حزب الله باشد.

 قبلاً هم گفته بودم باید منتظر تحولات بزرگی در این منطقه بود