محبت و منت

 

آنان که به ما وعده به جنت دادند
چون وقت عمل شد همه نکبت دادند

 

گفتنـد که بدبختی تان از اول
بر خون رگی شد که به نافت دادند

 

گفتم که چرا بخت مرا کج دادی
گفتا به ازل قرعه به نامت دادند

 

از بخت بدت بین هزاران ملت
این قرعه به این کشور و ملت دادند

 

گفتیم که خب تا به کجا بدبختیم
گفتا به ابد بار تو ذلت دادند

 

ساکت نشوی جان تورا برداریم
گفتیم عجب! ذلت و منت دادند

 

بر ما چه کنی منت خودرا، گفتا
این خلق تورا هم ز محبت دادند

 

گفتیم محبت کن و منت مگذار
بر آتش جانکاه ملامت دادند

نکاتی در ادامه مطلب دیروز

 

1-    بحث من بر روی عملکرد دولت احمدی نژاد و انتقاداتی بود که به او می شود . اینکه چرا اینجور عمل کرد و چرا آن گونه تصمیم گرفت ؟ گفتم علت آن به تفکراتی برمی گردد که بر اساس آن عمل می کنند و چون اینگونه می اندیشند پس جای تعجبی نخواهد داشت که چرا رفتار عجیبی از خود بروز می دهند. و اینکه پشت تریبون به مردم از کارهای کارشناسی گفته می شود مطلبی گمراه کننده است. نمونه آن نامه های هشدار آمیز اساتید و کارشناسان حوزه اقتصاد ، سیاست و حقوق اجتماعی به اوست

2-    هرگز یک بعدی به موضوع نگاه نمی کنم. دولتی که تمام هم و غم خود را بر شعار و کارهای نمایشی گذاشته و دوست دارد از تمام تریبونها تعریف و تمجید بشنود نتیجه اش سخنان رحیمی رئیس دیوان محاسبات می شود . و یا هاله نور ظاهر می شود .معلوم است که زمینه این کار فراهم است که عده ای به خود این اجازه را می دهند که چنین پاچه خواری کنند.بیخود نبود که یکباره سریال شبهای برره متوقف شد چرا که زشتی و ماهیت اینگونه رفتار ها برای مردم عیان می شد.

3-    در زمانی که یک دولت امنیتی بر سر کار آمده شاهدیم که بی ثبات ترین شرایط برای مملکت ایجاد شده است . حتی زمان خاتمی هم چنین جریاناتی وجود نداشت .غائله سیستان و بلوچستان ، حوادث کرمان ، بمب گذاریها و شورشهای قبیله ای اهواز ، حوادث آذربایجان و شورشهای مهاباد و نمونه های دیگر در کمتر از یکسال از روی کار آمدن این دولت ایجاد شده است.

4-    نامه به بوش وشرکت در اجلاسهائی همچون شانگهای کار شاخصی نبوده ، موضوع نامه و پند و اندرز دادن و آیه و حدیث گفتن که روش مملکت داری نیست ، احمدی نژاد نیامده که برای ما پیامبر گونه رفتار کند (شاید هم برای همین آمده) او باید مملکت داری کند به اندازه کافی واعظ و منبری داریم .هرچند این نامه نامه او نبود .او شجاعت اینگونه کارها را ندارد. در ثانی ایجاد آبادی بر روی ویرانه های دیگران نشانه پیشرفت نیست.تمام بافته های خاتمی در ایجاد اعتماد با کشورهای دنیا را با دو تا سخنرانی درباره هلوکاست و محو اسرائیل پنبه کرد . اگر هنر داشت آن اعتماد را حفظ می کرد و چیزی بر آن می افزود. اجلاس شانگهای چه بود ؟ از این طرف بام افتادن بود. در تمام دوران این مملکت ما ، یا تو بغل غرب غش کرده ایم یا تو بغل شرق .غیر از این بوده؟ عکس را ببینید ، این عکس نتیجه و دستاورد گویای اجلاس موفق !! شانگهای است. در نهایت استیصال و زبونی (از چهره و سیمای احمدی نژاد مشخص است) دنبال روی روسیه و چین هستیم. به چه دل خوشیم که آنها در پرونده انرژی اتمی برای ما کاری صورت دهند ؟ چه تصوری !

5-    در همین وانفسا ، همچنان سرکوب و ارعاب ادامه دارد . یه روز یک استاد فلسفه را بجرم جاسوسی بازداشت می کنند، تریبونهای آزاد دانشجوئی را برهم می زنند ، اساتید معتبر دانشگاهی را به بهانه بازنشستگی کنار می گذارند و اجتماع محدود عده ای از کسانی که دنبال حق و حقوق خود هستند با حضور زنان باتوم به دست برهم زده می شود . از اینگونه دستاوردها فراوان است

6-    پس وقتی با وجود عده ای متملق و چاپلوس و عده ای سرکوب گر نمی توان اعتراض و ایرادی روا داشت بنشیند و شاهد این جریانات باشید .شاهنامه آخرش خوش است

دولت انقلابی

با خودم می گم این همه رفتارهای غیر معمول این دولت کریمه برای چیست؟ شاید من محدود و عامی فکر می کنم و واقعاً اینان کارشناسند . قوانین ، مصوبات ، دستورالعملها ، بخشنامه ها ، گفتار، رفتار همه همه نشان از یک نوع تغییر رویه نسبت عملکرد دولتهای گذشته است. و ادعا می شود روی تمام اینها کار کارشناسی صورت گرفته است!! حال یعنی گذشته این کارها کارشناسی نشده و دیمی تصویب و اجرا شده است. و اینها یک باره کشف شدند و طرحی دگر انداختند.

آیا این همه انتقادی که به این دولت می شود صحیح است ؟ یعنی اینان واقعاًاشتباه عمل می کنند؟ یا ما اشتباه فکر می کنیم.دو مطلب اینجا مطرح است.یکی خود عمل و گفتار این آقایان می باشدو دیگر اهداف و برنامه های آنها که در زمان انتخابات ارائه کردند.

احمدی نژاد چه در زمان انتخابات و هم ، زمانی روی کار آمد دو موضوع را در دو جا ایراد کرد که به نظرم جواب ابهامات ذهنی است.

او گفت « دولت من متفاوت از دولتهای قبلی است» و دیگری آنکه « ما امروز باید روحیه انقلابی ابتدای انقلاب را احیا کنیم »

این دو عبارت هم معنا هستند . انقلاب و انقلابی رفتار کردن یعنی نفی گذشته ، در سال 57 هر آنچه که مظهر حکومت شاه بود ولو آنکه به نفع این مردم بود خراب و ویران شد. چرا ؟ چون در زمان شاه آن عمل ورفتار اتفاق افتاده بود . همین و بس

وقتی این آقا از رفتار انقلابی صحبت می کند یعنی از بین بردن کارهای گذشته ، یا همان متفاوت بودن با دولتهای قبلی ، کاری هم ندارد که آن تصمیمات درست بوده یا نه ، همین که برعکس قبلیها تصمیم بگیرند یعنی کار درست انجام شده است.

این می تواند جلو نکشیدن ساعت ، تصویب 200 مصوبه در یک ساعت جلسه هیات دولت، بهم زدن بازار سرمایه ،  کاهش دستور نرخ بهره ، هاله نور ، احداث مسیر ظهور امام زمان ، انداختن میثاق نامه دولت در چاه عریضه ،استقبال نکردن از میهمانان خارجی در سعدآباد وهزاران عمل و گفتار دیگر که به نظر ما غیرعادی می آید.

در این میان یکسری تصمیمات هم آثارش بعداً ظاهر خواهند شد یا بقولی « صدایش فردا صبح در می آید»

پس احمدی نژاد آنچه در حال انجام آن است بر اساس برنامه خودش کاملا درست و صحیح است .به نظرم این یک حسن است چرا که معمولا شعارها و رفتارها همیشه برخلاف یکدیگر بوده و حال که یک نفر پیدا شده و براساس تفکرات و اندیشه های منجمد گونه عده ای خاص دارد کارش را با روش انقلابی پیش می برد ایرادی بر او نیست.

بگذارید کارش را بکند ویا به عبارتی ماستش را بخورد ما هم تماشاگر او باشیم وبه صورت و لب و لوچه کثیفش بخندیم.

بروسلی

به بهانه سفر امروز احمدی نژاد به چین. لینک

 

احمدی نژاد میره چین میگن سخرانی کن . میگه : من تو دهن این آمریکا میزنم !

یه دفعه مردم چین میگن صل علی محمد روح بروسلی آمد !