خاتمه سال مالی

بالاخره این سال مالی منتهی به .... هم تمام شد.پاسخگوئی به حسابرسهای رنگ و وارنگ انرژی زیادی می طلبد.

 مجمع آبکی هم برگزار شد و هیات مدیره و بازرس گزارش خودشان را ارائه دادند و سهامداران پول نده هم هیچ سوالی نپرسیدند. نکته جالب توجه موقع تعیین پاداش ، یکی از سهامدارها که سی درصد سهام در مقابل هفتاد درصد بقیه خود را همه کاره تشکیلات می داند به شدت با پرداخت هر گونه پاداش مخالفت کرد و گفت شرکتی که زیان انباشته هنگفت دارد و سرمایه در گردشش هم منفی شده دیگر پاداش لازم ندارد.

این سخن با اعتراض بقیه سهامدارها ، که تا آن موقع گوش به گزارش هیات مدیره و بازرس شرکت سپرده بودند و هیچ نفعی هم در این موضوع نداشتند ، روبرو شد.

نماینده یکی از سهامدارها که از دوستان دوران تحصیل بود با آن لهجه اصفهانی اش گفت :آقای .... شوما کوجا دیدید یه پروژه در حال ساخت سود آور باشه؟ برای پروژه پیشرفت و عملکردش مهمه نه سودآوریش حالا اومد و این پروژه تا پنج سال دیگه هم تموم نشد.

یکی دیگه از اون طرف گفت: آقای ... عملکرد هیات مدیره در واقع پیشرفت پروژه طبق برنامه بوده و اگر هم تاخیر داشتند بعلت کمبود نقدینگی بوده که مسئولش ما هستیم، این استدلال صحیح نیست.

آقای .. که با سابقه طولانی در شستا انتظار این هجمه را نداشت برگشت گفت: اگر ما پاداش بدهیم فردا همین آقا بازرس اونو بصورت یک بند تو گزارشش می آورد!!

آقای بازرس هم که از قضا او هم اصفهانی است گفت آقای ... تصمیمات مجمع یعنی تصمیم صاحبان سهام، صاحبان سهام هم یعنی صاحبان پول! ‌وقتی خودتون تصمیم می گیرید که پولتان را کجا خرج کنید به من ارتباطی نداره.

تقریبا جلسه به کلاس ها اکابر شبیه شده بود که در آن هر کس قصد داشت اصول اولیه مدیریت مالی رابه آقای ... تفهیم نماید. بالاخره  با تفویض اختیار به رئیس مجمع همه چیز به پایان رسید.

هندوانه آناناسی

دیروز کنار اتوبان یه وانتی ، هندوانه آناناسی می فروخت. قبلا" خبرش را شنیده بودم. ایستادم و یه دونه حریدم. کیلوئی 1500 تومان. ظاهرش با هندونه های دیگر فرقی نداره حتی مزه اش اما رنگ رخسارش زرد است .شاید بی ارتباط به حال و روز امروز مردم این این سرزمین نباشد.

یاد اون موقعی افتادم که کیوی تازه به بازار آمده بود. یه دونه ! خریدیم. همسر محترم معتقد است این هندوانه ها به اصطلاح تغییر ژنتیک یافته است و ضرر دارد. اما وانتیه! روی پارچه نوشته ای خواص بیشماری از آن را برای قلب و کلیه و کبد و.. ردیف کرده بود. البته اینی که من خریدم ، به اندازه یه توپ تنیس!! بود و وقتی بین چهار نفر هم تقسیم شد بعید می دانم افاقه کرده باشد.

******

دختر کوچیکه می گه اینم بنویس:

دو تا هزار پا با هم دست می دن میشن زیپ

*****

یک تایپیست برای تایپ مطالب وبلاگ با حقوق فی سبیل الله استخدام می شود.

عدم دخالت در سیاست

یک بار از سامرا از طریق ترکیه به مکه مشرف شدم در بازگشت به استامبول رسیدم.سید جمال الدین اسد آبادی با خبر شد و از من وقت ملاقات خواست.وقتی آمد گفت:پیامی برای میرزای شیرازی دارم که می خواهم به وسیله شما برای ایشان بفرستم.

به میرزا بگو: ناصرالدین شاه، فرد فاسدی است.او را ابتدا تکفیر و سپس عزل کند.به سید گفتم:اگر ناصرالدین شاه را عزل کند چه کسی به جای او بیاید؟سید جمال گفت:خود من.

گفتم:با چه پشنوانه ای؟ گفت:به پشتوانه سلطان عبدالحمید....

جریان ملاقات با سید را به ایشان.میرزا فرمود:شما چه جوابی دادی؟گفتم:مخالفت کردم بااین پیشنهاد.مرحوم میرزا گفت:اگر موافقت کرده بودی رابطه من با تو قطع می شد.می دانی این پیشنهاد چه مفسده ای دارد؟معنایش این است که تنها کشور مستقل شیعه،استقلال خودش را از دست بدهدوتبعه دولت عثمانی گردد.این به مصلحت نیست.

 

شیخ عبدالنبی نوری از شاگردان میرزای شیرازی

فرهیختگان

نمایشگاه بین المللی !! کتاب تهران در مصلی تهران امروز پایان یافت. در یکی از روزنامه ها خواندم که فرهیختگان به این نمایشگاه نرفتند.

من هم امسال به این نمایشگاه نرفتم .پس می توان نتیجه گرفت که قیمت برنج می بایست پنج هزار تومان باشد