چند مدیریتی

ماجرای باشگاه استقلال خیلی خوشمزه شده ، تیم فوتبال استقلال تو جام باشگاههای آسیا باید شرکت کند و برای همین تا یه تاریخی می بایست لیست اسامی بازیکنانش را می فرستاد.حالا این لیست به موقع به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا نرسیده و آنها هم تیم استقلال را حذف کرده اند. با این پیش آمد هر کی می خواد مسئولیت را از گردن خودش ساقط کنه ، قلعه نوعی که همزمان مربی تیم ملی و رئیس سازمان استقلال است می گه ما لیست را به موقع فرستادیم حالا به موقع نرسیده تقصیر ما نیست. مدیر باشگاه هم قصد دارد دستهای پشت پرده را افشا کند. هیات مدیره استقلال هم که خبر دارید یه عده آدم سیاسی ، مثل همه جای مملکت، امید وار رضائی ، عشرت شایق،رسولی نژاد همگی نمایندگان مجلس ، آصفی سفیر ایران تو امارات، قلعه نوعی هم که تا حالا تیم ملی را ول کرده بود و برای تیم استقلال مربی خارجی جور می کرد که نور علی نور است. هفته پیش تلفنی با مایلی کهن تو برنامه نود چقدر زشت و زننده صحبت کرد البته مایلی کهن هم دست کمی از اون نداره اما این همه نمونه کوچکی از همین اوضاع قمر در عقرب ام القراء اسلام است.تا دلتان بخواد بعلت قحط الرجال یه نفر چندین پست و سمت بعهده می گیرد. وقتی مشکلات بروز می کند پای توطئه گران و دسیسه دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی را به میان می کشند.

نمونه اخیرش الهام است که هم وزیر دادگستری است هم عضو حقوقدان شورای نگهبان هم سخنگوی دولت خدمتگزار!!

 

شهر ویرانه

*صبحی مسافتی که روز های خلوت می توان ربع ساعت طی کرد یکساعت و نیم رفتم.تا رسیدم شرکت له بودم. باور کنید یکباره همان اول وقت تمام پتانسیل آدم خالی می شه.کلی زمان صرف کردم تا بتونم تمرکز کنم و بر اعصابم مسلط بشم. دیروز هم همین گونه بود. همیشه همین بوده ولی این یکماه آخر سالی بدتر از این هم خواهد شد. همان حرص زدن رایج مردم که تازه یادشون می افته که آخر ساله و باید یه سری کارها را انجام بدهند.هر روز می گذره از این شهر خراب شده بیشتر متنفر می شم.

 

* اعلام شد خط فقر در تهران 400 هزار تومان است. این هم دیگر نشانه مصیبت زدگی این شهر است. فی الواقع اینجا مدینه الفقراست. براستی چند نفر تو تهران این میزان دریافتی دارند. اینان اونائی نیستند که تو ماه رمضان تو برنامه جشن رمضان نمایش می دهند اونا کارشان از خط و فقر و بدبختی گذشته . این خط فقر مال اونائی است که یه محل درآمدی دارند اما تکافوی مخارجشان را نمی کند . واقعا به چه چیزی می توان تو این ویرانه مانده دلخوش بود.

یادم نبود !!دلمان خوش است که آقا در این شهر است.

تازه حرفی نداره..

دختری ازکوچه باغی می گذشت   

یک پسر در راه ناگه سبزگشت                                                           

درپی اش افتادوگفتا او:"سلام                                                           

بعدازآن دیگرنگفت او یک کلام       

دختراما ناگهان و بی درنگ    

سوی اوبرگشت مثل یک پلنگ    

گفت بااو:"بچه پرروی خفن!           

می دهی زحمت به بانویی چومن؟!         

من که نامم هست آزیتای صدر                                                            

من که زیبایم مثال ماه بدر!   

من که در نبش خیابان بهار       

می کنم درشرکت رایانه کار!       

دختری چون من که خیلی خانمه                                                       

26ساله٬مجرد٬دیپلمه                                                                  

دختری که خانه اش درشهرک است     

کوی پنجم٬نبش کوچه٬نمره شصت!               

ازچه بایدباتوگردد همکلام؟                                                                   

باتومن حرفی ندارم٬والسلام

 

                                                         ارمغان زمان فشمی             

تعصبات

توریستهای ایرانی در لندن

من غیرتی ام! من تو غیرت بزرگ شدم.اونا ! بوئی از غیرت نبردند. اگر یه جو غیرت داشتند... اینها و صدها عبارت شبیه این ها را به کررات می شنویم. حتی جماعتی عبارت دینی را هم به آن اضافه می کنند و از غیرت دینی نام می برند.

دامنه این غیرت تا کجاست؟ بی شک عرف جامعه ما و بخصوص باورهای اعتقادی ما نقش اصلی و اساسی در مصادیق غیرتمندی ما دارد.اما آیا این حق را داریم که به دلیل غیرتمندی خود حیثیتی را پایمال کنیم؟ مسلما نه! اما آیا خود اون غیرتمنداران که گفتم بیشتر ظاهر دینی و مذهبی نیز به خود می گیرند نیز بر همین اعتقادند؟

در همان دوران اصلاحات عده ای با همین دلیل جوشش غیرتشان آنهم از نوع دینی اش چه درگیری هائی که در تجمعات ایجاد نکردند. درگیری که هیچ کار به ترور و حذف فیزیکی افراد نیز کشیده شد.

در یک جامعه سنتی حتی اگر مردی سبیلش را بزند به حساب بی غیرتی اش بگذارند!! آیا امروز نیز چنین است؟

یکی می گفت این بساط اینترنت و اینتر نت بازی و سر تو هر جائی کردن!! بی غیرتی به دنبال میاره. از یکی دیگر از همان مدعیان رشد یافته در غیرت ، باز شنیدم این وبلاگ نویسی و پیغام گذاشتن وپیغام خواندن بی نا.... است.نم دانم یا اینها معانی کلماتی را که به کار می برند نمی دانند و یا از نوع و ماهیت کاری که انجام می شود خبر ندارند. یکی می گفت بابا! اینا خودشان اوستای کارند  تو چقدر ساده ای..

اینان نمی دانند که در دنیای مدرن امروز و فضای مجازی هر آدم سبیل کلفتی می تواند در نقش یه دختر 16 ساله آنهم با نام چی چی نقش بازی کنه و یا برعکس .

شما به profileکاربران ایرانی تو همین چت رومها مراجعه کنید همه خالی است و اگر هم چیزی نوشته باشند بعید است صحیح باشد .اما یه کاربر خارجی اطلاعات کامل و حتی عکس خودش را، آنهم طوری که خودش می پسندد ، نه دیگران، در آن قرار داده است.

ریاکاری حاکم بر جامعه غیرتمند ما حتی به دنیای مجازی نیز رسوخ کرده و شاید بسیاری برای اینکه متهم به بی غیرتی نشوند خود را در ورای آن پنهان  کرده اند.

نمی خواهم بگویم باورهای غلط ولی عبارت برداشت غلط را مناسب می بینم ، برداشتهای غلط از آنچه که با آن بزرگ شده ایم و تو گوش ما خوانده اند و با تعصب در صدد اجرای بی چون چرای آن هستیم  ما را به نقطه ای می رساند که غیرت مداریمان دیر یا زود حتی از جانب نسل بعد ازخودمان به تمسخر گرفته خواهد شد.