همیشه و هرگز


همیشه به خاطر داشته باش چیزی که تو را ناراحت می کند فراموش کنی
اما هرگز فراموش نکن خاطره ای که تو را خوشحال می کند
همیشه به خاطر داشته باش دوستانی که خیانت می کنند را فراموش کنی
اما هرگز فراموش نکن خاطره کسانی را که به تو وفادارند
همیشه به خاطر داشته باش که مشکلاتی که گذشته اند را فراموش کنی
اما هرگز فراموش نکن که به یاد داشته باشی لطف و برکت الهی هر روز می آید



فیلم "رستگاری در هشت و بیست دقیقه" هفته پیش اکران شد.موضوع این فیلم باعث شده بود که در ایام جشنواره ، زمزمه توقیف آن بپیچد و حتی در برخی سینما ها برنامه پخش آن تغییر کرد.

حکایت آن داستان کسانی است که با ذهن بسته خود ، بصورت خودسردر پی اصلاح جامعه بر می آیند و در این راه به یکباره حکم اعدام فرد خاطی را صادر می کنند و برای رسیدن به اهداف خود از سادگی افراد استفاده می برند.

بهرام رادان ، مهتاب کرامتی و شهاب حسینی بازی زیبائی دارند .این آخر هفته این فیلم را از دست ندهید.بعید می دانم در سالهای آینده چنین فیلمهائی با این مضامین ساخته شوند.



شماره تلفنهای تهران از دیروز هشت رقمی شده است . رقم اول شماره تلفنهای قبلی تکرار می شود.قرار است تا ظرفیت 70 میلیون شماره دیگر تغییری ایجاد نشود اما بعد از آن معلوم نیست!!


راستی تا حالا بچه پاندا دیده بودید. ببینید

سالگرد مرگ شاملو



جهان را بنگر سراسر

که به رخت ِ رخوت ِ خواب ِ خراب ِ خود

از خویش بیگانه است

و ما را بنگر

بیدار

که هُشیواران ِ غم ِ خویش‌ایم.
خشم‌آگین و پرخاشگر
از اندوه ِ تلخ ِ خویش پاس‌داری می‌کنیم،
نگه‌بان ِ عبوس ِ رنج ِ خویش‌ایم

تا از قاب ِ سیاه ِ وظیفه‌یی که بر گِرد ِ آن کشیده‌ایم

خطا نکند

و جهان را بنگر

جهان را

در رخوت ِ معصومانه‌ی خواب‌اش

که از خویش چه بیگانه است!

ماه می‌گذرد

در انتهای مدار ِ سردش

ما مانده‌ایم و

روز

نمی‌آید.

مصلحت

        به حرف و صوت این محفل ندارم نسبتی بیدل

خموشی کرده‌ام روشن، چراغ کنج ادراکم


نمی‌شود اگر کسی در امر مهمی مشورت خواست از مشورت دادن به وی خودداری کرد وبگوئیم من غیبت نمی‌کنم و کاری ندارم ،چون تخریب یا غیبت می‌شود ....... برخی فکر می‌کنند تقوی یعنی در این موارد سکوت کردن که مبادا غیبت شود. در این‌جا غیبت واجب هم داریم.

این سخن گرانبها از استاد مصباح یزدی است . کسی که حامی اصلی دکتر احمدی نژاد است.

در یک زمان علما دروغ مصلحتی را هم حرام می دانستند ، اما حالا غیبت هم در برخی جاها که خود می خواهند واجب شده است. الله اکبر

می گویند  روباهی در روستائی روش شکار مرغ و خروسهای مردم را به فرزندش آموزش می داد .پس از چند بار یاد دادن یک روز فرزندش را به تنهائی به شکار فرستاد.وقتی بچه روباه با دست پر برگشت و مورد تشویق قرارگرفت در موقع خوردن شکار روباه مادر از او پرسید از کدام خانه این شکار را صید کرده و بچه روباه نشانی های یک خانه را داد. روباه مادر به یکباره از جا پرید و دستور داد تا با عجله آنجا را ترک کنند . بچه روباه که هاج و واج مانده بود پرسید چرا؟

روباه مادر گفت تو رفتی از خانه روحانی روستا مرغ شکار کرده ای و همین فردا او می رود بالای منبر و گوشت روباه را حلال می کند !! و نسل ما را از روی زمین بر می دارد.

 

حال همین حکایت است در جائی که منافعشان اقتضا کند ، خیلی راحت فتاوای جدید صادر می کنند. خاطرم می آید در زمانی که دکتر مهاجرانی وزیر ارشاد بود و سیاست تساهل وتسامح را روش کار خود قرارداده بود آقای مصباح ، بر این اعتقاد بودند که این افراد با این روش می خواهند اساس اسلام را از بین ببرند.

در آینده پاسخ جالب آقای مهاجرانی به ایشان ، که از مناظره پیشنهادی مهاجرانی هم شانه خالی کرد ، را خواهم نوشت.

 



چند سالی است که مسابقات جهانی کشتی هم زمان برای آقایان و خانمها برگزار می شود . این هم زمانی به گونه ای است که ممکن است بر روی یک تشک کشتی آقایان و تشک کناری کشتی خانمها انجام شود. ایران در این مدت میزبانی این مسابقات را فقط برای مردان بعهده گرفته بود. اما دیروز اعلام شد که فیلا اعلام کرده که هر کشوری که می خواهد میزبان این مسابقات باشد باید برای هر دو گروه  میزبانی کند. با این حساب امکان میزبانی مسابقات جهانی کشتی که ورزش اول کشور ماست ، دیگر وجود نخواهد داشت . اما...

یک اما وجود دارد و آن اینکه ممکن است زمانی مصلحت نظام ایجاب کند ، فتوائی صادر شود که نه تنها این مسابقات برگزار شود که حتی مستقیم پخش تلویزیونی هم بشود .

همین وضعیت برای مسابقات فوتبال هم وجود دارد . گویا فیفا در نظر دارد تا برای داوری فوتبال آقایان از داوران خانم هم استفاده کند در آن صورت دیگر امکان پخش مسابفات فوتبال کشورهای دیگر در تلویزیون کشور مان  وجود نخواهد داشت . مگر آنکه تمام صحنه هائی را که داور در آن حضور دارد را سانسور نمایند. البته این موضوع هم می تواند همان اما را داشته باشد و با مصلحت اندیشی همه چیز ختم به خیر شود.


 

آقای کروبی بعد از سرو صدای فراوان ، و اعلام به تاسیس یک حزب جدید ، بالاخره حزب اعتدال ملی را تشکیل داد . و حالا قراراست یک شبکه تلویزیونی هم با کمک بهروز افخمی ، نماینده مجلس ششم و سازنده فیلم تبلیغاتیش ، در لندن راه اندازی کند. حتما با راه اندازی این شبکه که از طریق ماهواره برنامه هایش را پخش خواهد کرد ، علما طرفدار ایشان حکم به حلال بودن ماهواره خواهند داد.هر چند الان هم علی رغم ممنوعیت قانونی آن و اعلام حرمت شرعی از سوی برخی علما ، عطش مردم برای داشتن و استفاده از آن بسیار است.

اعتصاب

پیش از این کاری نکرد امیدواریهای من

ناامیدیهای من زین پس مگر کاری کنـد

 


اخبار مربوط به اکبر گنجی ، این روزها از رسانه های مختلف پخش می شود.منابع مختلف ، مطالب گروههای دیگر را تکذیب می کنند.

به نظرم موضع گیری جرج بوش در هفته  گذشته ، با توجه به حساسیت های مقامات ،اگر امیدی به آزادی او بود را از بین برد.

سوال اینجاست ، باتوجه به مانده 7 ، 8 ماهه از دوران محکومیت 6 ساله وی  و کنار رفتن اصلاح طلبان از مسند قدرت  چنین رفتاری از او و اعتصاب غذا چه معنائی دارد؟

در ایام انتخابات مرخصی جهت درمان آسم به وی داده شد که قرار بود یکماهه باشد اما سر یکهفته به دنبال او آمدند . او در این یک هفته مصاحبه های گوناگونی انجام داد که گویا به مذاق آقایان خوش نیامده است.

تصمیم از قبل بر این روال بوده که گنجی هرگز آزاد نشود و با گشودن پرونده های جدید او را در زندان نگه دارند .شرائط ایجاد شده جدید باعث خواهد شد اگر وی را زودتر از پایان محکومیتش آزاد نکنند حداقل از ایجاد پرونده جدید و ادامه بازداشتش صرفنظر کنند.

اما او دارد برای این منظور بهای سنگینی را ، که همان سلامتی اوست ، می پردازد.

آقایان فرموده اند که اعتصاب غذا شرعا حرام است . خانم شیرین عبادی که وکالت گنجی را به عهده دارد گفته است «چرا یک خیابان را در تهران بنام بابی ساندز گذاشته اید مگر او بخاطر اعتصاب غذا یک عمل حرام جان خود را در زندان انگلستان از دست نداد».

 

نمی دانم !! عده ای بر این اعتقادند که هدف وسیله را توجیه می کند .مطمئنا از دید آقایان هدف آقای گنجی  غیر شرعی می باشد .آیا می دانید هدف او از اعتصاب غذایش چیست ؟