جنگ


بیست و پنجمین سالگرد آغاز جنگ فرارسید. جنگی خانمان سوز که هشت سال تمام جوانب زندگی ایرانیان را تحت تاثیر خودش قرار داد.تقریبا کل بودجه مملکت صرف آن شد تا بلکه بتوان فتنه را از روی زمین محو کرد.عده ای آنرا نعمت دانستند اما آیا به راستی چنین بود؟ آیا جنگ نعمت است؟ یا این جنگ بخصوص نعمت بود؟ پس چرا بازماندگان آن که تن رنجورشان در گوشه ای از آسایشگاههای فراوان این مملکت توان حرکت ندارد چشم به راه مسئولی مانده اند تا به وضع خود و خانواده اشان رسیدگی کند؟ آن رزمنده که در کنج منزل اجاره ای اش بعلت شیمیائی بودن توان نفس کشیدن ندارد با داشتن همسر و سه فرزند با حقوق 80 هزار تومانی از بنیاد ثروتمند جانبازان، چگونه می تواند زندگی سر کند.

پس نعمت این جنگ نصیب چه کسانی شد؟

آنانی که جیب خودشان را از رزق و روزی مردم وبرکت بازار پر کردند تا بتوانند آن سرمایه هنگفت را امروز برای پیش برد اهداف انتخابات استفاده کنند.

آنها که آقازاده هایشان را حفظ کردند و با تمام شدن جنگ طرح خرید خدمت سربازی را برقرار کردند تا جانشان را نجات دهند.

واقعا از آن نسل جبهه رفته مخلص چه تعداد در عرصه باقی  مانده اند. آنانی که باقی ماندند اما جور دیگری فکر می کردند هم تکفیر شدند .آقاجری یادتان هست؟

اما امروز.

امروز هم می خواهیم تا پای جان از اهداف هسته ای خود دفاع کنیم .آری انرژی هسته حق ماست . این حق گرفتنی است .اما به چه قیمتی ؟ به قیمت تحریم این مملکت. 12 سال تحریم عراق را از پا درآورد. یک میلیون کودک مردند.آیا می توانیم بپذیریم که مردم نان و دارو نداشته باشند و کودکانشان بعلت نبود امکانات جلوی چشمشان از دست بروند که چی انرژی هسته داریم؟

و یا نه تمام اینها ژست و خوراک تبلیغات داخل کشور است.

چه کسی را گول می زنیم.رئیس جمهور پیروزمندانه ما از سفر نیویورک، می گوید "جو سازمان ملل به شدت به نفع ما بود" . واقعا که !!

و حالا هم عده ای تازه از راه رسیده گردن راست کنند که ملت مدیون ماست . بخوانید. پس چه شد ولی نعمت بودن مردم. اینها همه از نتایج سحر است 


تیم پاس دیشب خودکشی کرد.تا دقیقه 81 سه بر یک از العین امارات جلو بود و در فاصله 2 دقیقه 2 گل آماتوری خورد که آه از نهاد همه برآمد و از جمع جام باشگاههای آسیا حذف شد.

نصرتی در بازی رفت یک گل تو دروازه خود پاس زد و دیشب هم در بازی برگشت یک پنالتی تقدیم العین کرد و در دو گل دیگر هم در دفاع بد عمل کرد.با دیدن او یاد استاد اسدی می افتم.به راستی انگار این بچه نفرین شده است.

 

دو مطلب از یک حادثه ، ربوده شدن یک دختر چهارساله .ببینید تا چه میزان تفاوت بین این دو خبر  وجود دارد. لینک1 و 2

 

ایدز


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت چنانچه غسالی در بهشت زهرا متوجه فوت بیماران هموفیلی ناشی از خونهای آلوده به ایدز و هپاتیت شود از غسل میت خودداری می کند .به همین خاطر در گواهی فوت مورد این نوع بیماری ذکر نمی شود..همچنین رئیس مرکز مدیریت بهداشت وزارت بهداشت نیز گفت آمار مبتلایان به ایدز 50هزار نفر برآورد می شودوتنهادر فروردین ماه 10هزارو دویست نفر مبتلا شناسائی شده اند که عمدتا بین 15 تا 49 سال سن دارند و اکثر از آقایان هستند. در بین دانش آموزان 16- 15 ساله نیز تاکنون 200 نفر مبتلا به این بیماری شناسائی شده اند. در مطلبی دیگر عنوان شد بیمارستانها از ارئه خدمات به مادران باردار مبتلا به ایدز خود داری می کنند . این در حالی است که پزشکان عنوان می کنند می توان در ابتدای

بارداری با استفاده از دارو از انتقال  ویروس به جنین جلوگیری کرد.

اما آما غیر رسمی حکایت از آن دارد که 100هزار آلوده به ویروس ایدز در جامعه وجود دارد و پیش بینی می شود ظرف یکسال این تعداد به نیم میلیون نفر برسد.

واقعا هیچگونه آموزش و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص وجود ندارد. از ابتدا به گونه ای از این بیماری گفتند که فقط در بین هم جنس بازهاشایع است و حال دیگر نمی توانند این ذهنیت را پاک کنند که ممکن است هر فردی ولو ناخواسته به آن مبتلا شودومانند هر بیماری دیگری با آن روبرو شوند.

مسئله دیگری پاره ای تعصبات دینی و حجب و حیاء اجتماعی است که باعث شده بسیاری از هشدارها و راهکارها را نتوانند بخوبی و به راحتی اعلام نمایند . در غرب که بقول این آقایان کانون بی بندو باری است گسترش این بیماری با ارائه هشدارهای لازم کنترل شده است. آنان حتی روبان قرمز رنگی  را برای نشانه این بیماران در نظر گرفتند .آیا در ایران یک بیمار ایدزی جرأت اعلام بیماری خود را دارد. مرده شور ، حاضر به شستن جنازه  او نیست ، از بقیه چه توقعی می توان داشت.

میلاد


میلاد حضرت مهدی مبارک


امروز نمی خواستم چیزی بنویسم اما چون عید است دو تا لطیفه

می دانید شباهت احمدی نژاد با زیرشلواری چیه؟
با هر دو ؛ تا سر کوچه هم نمی شه رفت

یه روز احمدی نژاد اکس می زنه میره حمام




آژانس

امروز اجلاس حکام  سازمان انرژی اتمی  در مورد پرونده اتمی ایران برگزار می شود. گرچه در ابتدا با سخنان بوش و رایس در سازمان ملل می توانستیم نتیجه بگیریم که پرونده ایران در این اجلاس به شورای امنیت  نخواهد رفت .اما از موضع بوش پس از دیدار با پوتین و همچنین  گفته های سران اتحادیه اروپا چنین بر می آید که برنامه ای خاص برای فشار مضاعف  بر ایران را در دستور کار خود دارند.

طرح  رئیس جمهور هم که بسیار روی آن مانور داده می شد چیزی نبود جز دعوت از شرکتهای و موسسات خصوصی خارجی در مشارکت برنامه های هسته ای ایران  که با وجود تحریم ایران و فشار آمریکا عقیم خواهد ماند.و بیشتر مظلوم نمائی بود تا بیان راه حل مناسب. گویا موضوع محدود نشدن طرفهای مذاکره به سه کشور عمده اروپائی ، جز آفریقای جنوبی کشور دیگری پا پیش نگذاشته است . اگر آپارتاید در این کشور محو نشده بود معلوم نبود کدام کشور طرف مذاکره قرار می گرفت .

مذاکرات وزرای خارجه پاکستان و اسرائیل در هفته گذشته می تواند زنگ خطری بیخ گوش ایران در مرزهای شرقی اش باشد .پاکستان که پایش در تجهیز ایران در بکارگیری تاسیسات هسته ای  گیر است  ممکن برای خلاصی از این موضوع تا پای برقراری رابطه با اسرائیل پیش برود. پرویز مشرف هم روز گذشته در کنگره یهودیان آمریکا سخنرانی کرد. حالا هم که اسرائیل نوار غزه را تخلیه کرده و بعد از 37 سال کنترل آن را به فلسطینیها سپرده  بهانه خوبی برای تجدید نظر در این قطع رابطه می تواند باشد.

هر چه باشد بر عکس دولتمردان جدیدمان که همه چیز را انقلابی  و بسیجی وار می خواهند حل و فصل نمایند بدون آنکه به جوانب آن فکر کنند .کشور  های غربی با یک برنامه مشخص و آرامشی  خاص مهره های خود را حرکت می دهند.

بجای آنکه ما به دنبال جلب اعتماد جهانی بعنوان تنها راه  گریز از این بحران باشیم کشورهای غربی  به  دنبال این موضوع هستند تا جامعه جهانی را که بعد از قضیه عراق و پیدا نشدن سلاحهای هسته ای در این کشور  بی اعتماد شده است را به گونه ای با نظرات خود همراه کند. پس دلیلی وجود ندارد که عجله ای داشته باشد. مطمئنا این ما هستیم که داریم می بازیم و رفتارهای واکنشی انجام داده و فضای  اقتصادی و سیاسی کشور  را در اضطراب و نگرانی عواقب این موضوع قرارداده ایم.
و جالب ترین نکته  آنست که حسین شریعتمداری  در کیهان اعلام کرد  که بهتر است ما پیش دستی کنیم و ضرب الاجل برای اروپا تعیین نمائیم .بخوانید و بگونه ای صحبت می کند که آمریکا و اروپا آخرین نفسها را دارند می کشند



آمریکا و اتحادیه اروپا به سخنان احمدی نژاد واکنش سردی نشان دادند .لینک 1 و 2

در کنار تمام این جریانات طرح آمریکا برای حمله به ایران توسط روزنامه الوطن فاش شد.بخوانید

این آقا با این عجله کجا می رود ؟