دو تا به سلامتی

خوب به سلامتی مشکل تغییر ساعت هم حل شد و مجلس امروز آنرا تصویب کرد.گرچه معلوم نیست که آقای جنتی آن را قبول کند  وبر این اساس که شش ماه از سال نماز ظهر بجای ساعت 12 ساعت 1 خوانده می شود و دین خدا دچار انحراف و مسلمانان دچار خسران دنیوی و اخروی می شود و از همه مهمتر خیمه گاه ولایت نظام به لرزه می افتد پس خلاف شرع تشخیص داده و رد بشود. شاید هم همون راننده تاکسی به جنتی زنگ بزنه و بگه دیشب ننه ام تو خوابم اومد و بعد از کلی گریه و زاری گفت حالا که احمدی نژاد خواسته این کار را بکنه شما هم این طرح را رد کن.

از این حرفها بگذریم خودم خیلی با این موضوع موافقم سوای اینکه چندین سال به این روال عادت کرده بودیم ، وقتی الان ساعت 7 که از خونه میام بیرون و می بینم خورشید وسط آسمونه و کلی از روز گذشته بدم میاد.واقعا" این عین اسراف و کفران نعمت است!!

آگهی های جور واجور صرفه جوئی در مصرف برق از تلویزیون بخش میشه و از مردم می خواد لااقل یک لامپ اضافی را خاموش کنید تا باعث بشه سه لامپ دیگر روشن بمونه اما این جرات ندارند حالی این گل مراد کنند یا بهش گفتند و بخاطر مسائل شرعی قبول نکردند که بابا یکساعت دیرتر تاریک شدن هوا چقدر صرفه جوئی ایجاد می شود.

 

******

یه به سلامتی دیگه اینکه سردار افشار معاون سیاسی وزارت کشور شد. همان  سرداری که زمانی فرمانده بسیج بود.معاونت سیاسی هم که خبر دارید! کار برگزاری انتخابات را بعهده دارد.اطمینانی که چند وقت پیش وزیر کشور از سلامت انتخابات می داد حالا با این انتصاب ایجاد شده است.

آزادی هاله

هاله اسفندیاری آزاد شد. به همین راحتی ، البته نه برای او که دائم تحت فشارهای جسمی و روحی بود بلکه برای سایرین، می توانید زندان بروید مصاحبه کنید وبگوئید که چه جنایتهادی انجام داده اید و چه برنامه هائی علیه نظام داشتیه اید تا آن را سرنگون کنید و سپس ندامتنامه بنویسید و مورد راْفت اسلامی قرار بگیرید و با یک وثیقه ناقابل به دنیای آزاد پا بگذارید.

این ها فراتر از دموکراسی است، اگر بعضیها قصد دارند بنام دموکراسی کاری بکنند سران این مملکت گسترده از این فکر می کنند.

اما بیچاره دانشجویان دربند که چه روزهای سختی را خود و خانواده اشان تحمل می کنند چرا که حاضر نمی شوند همچون کلیسا پیش بازجو به گناه نکرده اعتراف کنند و در شو تلویزیونی شرکت کنند.

اینجا ایران است.

غارهای خربس

فرصتی پیش آمد دو سه روزی برای هوا خوری !! بریم قشم . جشنواره تابستانی درآنجا برقراره .قشم جزیره ای کوچک و دیدنی است.علی رغم محرومیت بسیار منطقه بقول کارشناسان جاذبه های زیادی برای گردشگری داره. حالا هم که چند سالی است منطقه آزاد شده رونق بیشتری در منطقه و شهر قشم دیده میشه. یکی از جاهای دینی غارهای خربس (به فتح خ ، کسر ب) است. چهار دهنه غار که از داخل به هم متصلند و گفته میشه قدمت آنها به دوره مادها برمی گرده . در کنار این غارها زیارتگاه شاه شهید قرار داره که فرصت نشد داخل آن را ببینیم.این هم تنها عکسی بود که توانستم از غارها بگیرم چون قبلا بچه ها باطری دوربین را خالی کرده بودند . تنها کاری که توانستم بکنم در فرصت اندک از برق نگهبانی استفاده کردم تا برای بقیه جاها شارژ داشته باشم

شمعی برای نمایش

رفته بودم قنادی کیک تولد واسه دخترم بخرم.سفارش کرده بود شمع شماره ای بخرم.تو مغازه گردونه شمع ها را هر چی چرخوندم فقط یه مدل شمع بود و همه هم شماره 2 !! به فروشنده گفتم چرا فقط شماره 2 دارید؟ با خنده گفت: اینها شماره دو نیست ، علامت سواله.

وای ، یه لحظه با تعجب بهش نگاه کردم و به این خلاقیت خندیدم. گفتم ببین! بالاخره این نیازاساسی خانمها می بایست یه جوری برآورده بشه . نمیشه خانمی جشن تولد بگیره ولی شمع روشن نکنه، از طرفی هم می بایست سنش را کسی متوجه نشه، نمیشه که هر سال هم یه شماره ثایت روی شمع قرار بده ،اما  حالابا این ابتکار می توانند با خیال راحت کیک تولد بگیرند و با این علامت سوال همه را تو خماری بگذارند