تعطیلی مدارس

مدارس قرار بود تا روز دوشنبه باز باشند. این موضوع از قبل به بچه ها اعلام شده بود و حتی سخنگوی دولت از تعطیل نبودن روز دوشنبه سخن گفته بود به یکباره دیروز اعلام شد که امروز آخرین روز مدرسه هاست.هر چند انتخاب آن را بعهده خود مدارس گذاشته بودند اما کاملا مشخص بود که عملا اعلام تعطیلی عمومی است

 اجتماع چند باره معلمین جلوی مجلس و  دستگیری شبانه چند تن از فعالین و سازمان دهندگان معلمین در دو روز گذشته می تواند عاملی باشه تا مسئولین به این نتیجه رسیده باشند تا زودتر از موعد اعلام تعطیلی نمایند.

یارا

ای ساقی ما، سرمستان جامی بده جانم بستان

ز همه گریزان ناله خیزان بر تو رو کردم

 

ای شاهد بزم آرایم، با دیده خون آرایم

همه شب ز یادت باده غم در سبو کردم

 

چون آتش عشق تو به جان دارد دل

صد شعله شرر خود به زبان دارد دل

 

آه سحری، سوز دلی، سودایی

شوق نگهت، هر دو جهان دارد دل

 

بنگر به نیازم، بر سوز و گدازم

ای راز و نیاز من ای عطر نماز من

در بر نشان ما را، یارا

 

ای همنفس من، بشکن قفس من

امید رهایی ها پیوند جدایی ها

در بر نشان ما را، یارا

 

یک بیت

زمین را گر شدی مالک طمع بر آسمان بندی

دم مردن همین بینی نه این داری نه آن داری

ریش تراش

در حالی که معلوم نیست شهرام جزایری کجا پنهان شده امروز هاشمی شاهرودی حکم برکناری قاضی ، رئیس مجمع قضائی و رئیس زندان اوین را صادر کرد. همان اندازه که فرار کردن جزایری با شک و تردید همه روبرو شد صدور چنین احکامی هم نمایشی به نظر می آید.

در یک نظام بسته وفرمان از بالا وقتی چنین افتضاحی روی می دهد افراد دست اندر کار موضوع حاضر به کناره گیری نیستند و دائم به توجیه عملکرد خود می پردازند اگر هم استعفا بدهند تحت فشار اینکار را می کنند .آنچه به ظاهر اهمیت دارد مصلحت گرائی است که مستمسک عده ای قرار گرفته تا پشت آن پنهان شوند. در این میان بد نیست بدانید پاسبخش و سرباز وظیفه مامور نگهداری جزایری در بازداشتند. شک نکنید تمام قصور و تقصیر سیستم فشل قضائی از حلقوم همین سرباز نگون بخت بیرون خواهند کشید. یادتان نرود در فاجعه کوی دانشگاه بعد از آن همه جنایت دست آخر یک سرباز نیروی انتظامی محکوم شد آنهم به جرم دزدیدن یک ریش تراش.