غم


در حنجره ام شور صدانیست رفیق
یک لحظه دلم زغم رهانیست رفیق
بگذارکه قصه را به پــایــــان ببرم
آخرغم من یکی دوتانیست رفیق

زینب



سّر نی در کربلا می ماند اگر زینب نبود

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبــــود



بحث حذف تعطیلات کم کم دارد بالا می گیرد.دیروز آیه الله مکارم شیرازی نسبت به حذف سه روز از این پنج روز یعنی ولادت حضرت علی (ع) ، شهادت امام صادق (ع) و شهادت امام رضا(ع)  معترض بوده و آنرا عیب و ننگ دانسته است.و گفته این همه تعطیلا تابستانی !! و عید در کشور داریم و دو ماه از سال هم بخاطر تعطیلی پنجشنبه ها تعطیل است می خواهند با این سه روز مشکل را حل کنند.

 حمید انصاری و ایه اله توسلی از موسسه نشر آثار امام هم به حذف تعطیلی 15 خرداد اعتراض کرده اند و اعلام کرده اند که امام این روز را از سال 42 عزای عمومی اعلام کرده است.

رئیس مجلس هم فوری عنوان کرده که این بحث مقدماتی است و نمایندگان حتما ملاحظات مذهبی را لحاظ خواهند کرد.

البته گویا هنوز کسی نسبت به حذف تعطیلی روز دوازده فروردین ، روز جمهوری اسلامی ، اعتراض نکرده است.دو گروه عمده با این روز مخالفند  یک عده که با نظام مخالفت دارند و عده ای هم که با جمهوریت سرسختی دارندو در صدد تشکیل حکومت اسلامی به شکل خلافت هستند .

استدلال آقایان در مورد تعطیلات روز عزاداری ها و ولادتها آنست تا مردم فرصت پیدا کنند تا در این مجالس شرکت کنند .اما نمی دانند که خیلیها اصلا کاری به مناسبتش ندارند همین که یک روز تعطیل پیدا می کنند یا تا لنگ ظهر می خوابند یا برنامه و تفریحی برای خود دست و پا می کنند تنها مناسبت تاسوعا و عاشورا ست که اکثریت مردم در مراسم حضور دارند البته خداکند بخاطر غذاش نباشد.

اما فکر کنم در نهایت مدرسه ها را تابستان ها هم دایر نمایند تا بچه ها بیشتر درس بخوانند و زودتر دیپلم بگیرند و وارد بازار کار شوند تا مملکت سریع پیشرفت کند .  و تعطیلات چهارروزه نوروز و 29 اسفند را هم بردارند تا این بازمانده از دوران طاغوت هم از تقویم مملکت محو گردد.

 

ای ایران

گفته می شود رئیس جمهور قصد دارد به منزل سابق شهید رجائی که اکنون آشپزخانه نهاد ریاست جمهوری است نقل مکان کند. او که می خواهد نماد ساده زیستی باشد قصد دارد تا با صرفه هزینه، منزل شهید رجائی را به روز اول خود برگرداند و حتما یک آشپزخانه جدید هم برای نهاد ریاست جمهوری ساخته شود تا او هم از جنس مردم شود.

خانه ای که الان ساکن است در یک کوچه بن بست  منشعب از میدان 72 نارمک قراردارد . ورودی کوچه مسدود شده است و گارد حفاظتی از آنجا مراقبت می کند.که البته این حفاظت حق ایشان است.مطمئنا برای ساکنین دیگر کوچه شرائط زندگی بسیار سخت شده است.مدرسه ای نیز نبش این کوچه قرار دارد که با بازگشائی مدارس وضعیت کنترلی منطقه بیشتر خواهد شد.خلاصه این رئیس جمهور اینجا که ساکن است نمی تواند ساده زیست و از جنس مردم باشد حتما باید به خانه شهید رجائی برود تاهم تراز مردم ساده زیست قرارگیرد شود.


 ایام انتخابات و یا موقع راهپیمائی که می شود ، دولتمردان ما یاد ایران و ایرانی می افتند و چون انگیزه دیگری بر مردم باقی نمانده سرود "ای ایران" را بطور مرتب پخش میکنند.مردم هم خاطره های شیرین آن دوران بیادشان می افتد یکباره با هیجان خاصی به خیابان می ریزند .اینجاست که از دین و اسلام کمتر سخنی به میان می آید .اگر دوست دارید تاریخچه سرود "ای ایران" را بدانید این مطلب را بخوانید.

یا علی

میلاد مولود کعبه مبارک باد

زلیلی من شنیدم یا علی گفت

به مجنون چون رسیدم یا علی گفت

مگر این وادی دارالجنون است

که هر دیوانه دیدم یا علی گفت

نسیمی غنچه ای را باز میکرد

به گوش غنچه دیدم یا علی گفت

چمن با ریزش باران رحمت

دعایی کرد و او هم یا علی گفت

خمیر خاک را آدم سرشتند

چو بر می خواست او هم یا علی گفت

مسیحاهم دم از اعجاز میزد

ز بس بیچاره مریم یا علی گفت

علی را ضربتی کاری نمیشد

یقینم ابن ملجم یا علی گفت

مگر ز جایش کنده می شد

یقین آنجا علی هم یا علی گفت