شهر پر نشاط

از میدان گلها رد می شدم کنار خاکبرداری های کنار خیابان که ترافیک سنگینی هم ایجاد کرده بود روی پلاکاردی از سوی شهرداری نوشته  شده بود " شهری پر نشاط و با طراوت با طرح فاضلاب" . دوربین هم نداشتم عکس بگیرم .امان از بی دوربینی

تصویر روشن

 

 

 

می خواستم از تصویر روشن مردم روسیه در ذهن مردم  ایران  بنویسم و اینکه این تصویر از سالیان سال پیش بخصوص بعد از قرارداد ترکمن چای و گلستان چای و 1919 بسیار روشن تر شده است.اما دیدم اوضاع تاریک تر از آن است که به نظر می آید.

اما اینها مهم نیست ، مهم اینست که وقتی به پوتین نیاز دارند ، نعلین ها را غلاف می کنند و حتی شعائر دینی و اسلامی مملکت را زیر پا می گذارند همین ما که یه روز به چهار تا توریست بخاطر بد حجابی حمله می کنند روز دیگر چشممان را به روی خیلی از چیزها می بندند شاید الیاس گفته! و تازه کلی هم تعریف و تمجید می کنند و برای ترکیدن چشم حسودان تخم می شکنند.فکر می کنید چرا جوانفکر این مشاور خوش ذوق احمدی نژاد گفته که « اروپائی ها به دلاوری و زیبائی روسها حسادت می کنند»؟ همینه دیگه پوتین که جودو کاره مهماندارشون هم که اینها هستند باید هم حسادت کنند.

علی لاریجانی هم اولین قربانی گوئی یکی از همین حسودها بود و چشمش ترکید و استعفا شد و رفت. او که آمده بود تا آب نبات را پس بده و درّ از دست رفته روحانی را پس بگیره ، چشم برزخی اش باز شده و سر عقل اومده که ای بابا اوضاع خراب تر از گذشته گشته و آنچه انجام شده بود درست بود. زمان ، زمان یک دستی است ، هر چیز ی یک دستش نیکو تر و پسندیده تر است چون همه نگاه به بالا دارند مگه نه؟

کار انگلیسی

بالاخره این داربی یا بقولی شهرآورد قرمز و آبی بعد از کلی حاشیه و یک کشته و 1۷ زخمی تمام شد. و امتیازها تقسم شد. از چند روز قبل کرکری خوانی هر دو طرف به اوج رسیده بود اما یه حرف تازه از مجید جلالی که به مجید کامپیوتر معروف است ،در تلویزیون شنیده شد.

مجید جلالی در تحلیلی عجیب بلوای قرمز و آبی را کار انگلیسی ها دانست .او با قاطعیت عنوان کرد 45 سال پیش سران انگلیسی به دلتمردان ایرانی پیشنهاد کردند تا با براه انداختن این دو تیم فکر و ذهن جوانان این مملکت را معطوف آن کند تا فکر و خیالی در سر نپرورانند.

این حرف خطرناکی است یعنی امروز سران این نظام با برگزاری این مسابقه و شاخ و برگهائی که به آن می دهند یک حرکت انگلیسی را دنبال میکنند؟

کار دل...

وارد قطار مترو که شدم فکر کردم حکومت عوض شده و شاه برگشته، جوانک سیه چرده که از لهجه شیرینش پیدا بود از دیار حسنی است همان که دیروز گفته بود نماز عید فطر را پشت سر نمایندگان ولی فقیه بخوانید و الا نمازتان قبول نیست، گوشی موبایل موتورولای مشکی اش را درحالی در دست گرفته بود  که اهنگ هایده را با صدای بلند پخش می کرد :

همش کار دلم بود

دلم خواست که فدات شم

دلم خواست که تو دنیا پریشون تو باشم

....

یکی پرسید این آهنگ را جدیدا"!! خونده؟

یکی دیگه با خنده برگشت گفت: آره واسه احمدی نژاد خونده بعد از سخنرانیش تو کلمبیا

 

اینجا بود که به معنای واقعی کلام این مرد مبنی بر وجود آزادی در این مملکت پی بردم، اما حرفهای  احمد قابل همه تصورات مرا بهم ریخت آنجا که گفته بود در این مملکت همه آزادند  اما به قید وثیقه .