جمکران


روز جمعه را متعلق به آقا امام زمان می دانند. و سه شنبه شبها شب زیارتی آقا در مسجد جمکران است.
در ایام عید بعد از چهار سال فرصتی دست داد تا در راه کاشان سری به جمکران بزنم.این مسجد را به طور وسیعی گسترش داده اند.که میبایست برای رسیدن به داخل آن مسافت طولانی طی کرد.
موضوع جالب «چاه عریضه»‌ است.نخست بگویم چاهی در پشت بنای مسجد قراردارد که بر اساس روایات موجود (معتبر یا غیر معتبر ؟)اگر کسی عریضه ای خطاب به امام زمان دارد میتواند آنرا بر روی کاغذی نوشته و داخل این چاه بیندازد. حال چگونه به دست آقا می رسد نمی دانم.
 چهار سال پیش که آنجا بودم این چاه در سطح زمین نمایان بود و شبکه برآمده فلزی روی  آن قرارداشت و مردم حتی به آن دخیل بسته بودند .در چند متری آن نیز چاه دیگری موجود بود.
 حالا که دوباره رفته بودم ؛دیدم ساختمان بزرگی بر روی چاه بنا کرده اند و محوطه اطراف این ساختمان را به زنانه و مردانه تقسیم کرده اند و در این ساختمان چند خانم و آقا حضور دارند و عریضه های مردم را گرفته و داخل چاه می اندازند .البته شما دیگر چاه را نمی بینید .
با خودم گفتم اگر آقا زنده است که هست و اعتقاد داریم در همه جا حضور دارد . و مقدرات ما به امضای او می رسد (اگرچه امروز به برکت جمهوری اسلامی شرح وظایف آقا گسترده شده و حتی لیست نمایندگان مجلس را نیز به قول حضرات امضا نیز می کند) چه لزومی به این تشریفات و تشکیلات .آیا اینها جز انحراف از اصل موضوع نیست ؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد