اذان گوی شهر ما


استاد رحیم موذن زاده اردبیلی درگذشت. اذان او یکی از خاطره انگیزترین اذان ها می باشد. به گفته خودش آن را پنجاه سال پیش در گوشه روح الارواح بیات ترک در رادیو ضبط کرده است .پس از گذشت این همه سال هر بار شنیدن آن تازگی دارد.پدرش هم استاد عبدالکریم موذن زاده نیز اذان گوی معروفی بوده و حتی برنامه های سحر را در رادیو اجرا می کرده است .نام فامیل آنها موذن می باشد که بعدها در رسانه ها به موذن زاده تغییر یافته است . خدایش بیامرزد



دکتر معین بدجوری بین دو راهی آمدن و نیامدن باقی مانده است.جناح محافظه کار خواسته یا ناخواسته توانست دو دستگی گسترده ای در بین مشارکتی ها بیندازد . کنگره دیروز آنها نیز به نتیجه نرسید و تصمیم را به خود معین واگذار کرد.
به نظرم معین نباید اشتباه مجمع روحانیون مبارز را درزمینه شرکت در انتخابات مجلس هفتم را دوباره تکرار کند. آنها علی رغم سردی و عدم اقبال مردم شرکت کردند و شکست خوردند.


بالاخره درخواست بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی دیروز پذیرفته شد.دیروز چند جا که بودم بین مردم صحبت همین موضوع بود .چند نفر که کارشان تو بازار بود با ناراحتی خاصی با این موضوع روبرو شدند .طوری صحبت می کردند که انگار همین فردا درهای مملکت باز می شود و کمپانی های خارجی با انبوهی از محصولاتشان وارد بازار ایران می شوند و دیگر جای کاسبی کردن باقی نمی گذارند.
گرچه ممکن است در نهایت به مرحله برسیم اما یک پروسه طولانی است مثلا چین ۱۵ سال طول کشید که پس از قبول درخواستش مثل الان ایران به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد.
مطمئنآ این روند برای ایران طولانی تر خواهدبود .اما در هر حال پذیرش همین درخواست هم یک گام به جلو خواهد بود

تا حالا شده از خودتان بپرسید :

چرا وقتی باران می بارد گاوها و گوسفند ها آب نمی روند ؟

چرا برای خاموش کردن ویندوز باید دکمه استارت را زد ؟

چرا سر تا پای هواپیما را از جنس جعبه سیاه که از بین نمی رود نمی سازند ؟

اگر سفر با هواپیما بی خطر است چرا به ترمینال فرودگاه می گویند پایانه؟

چرا خانمها هنگام صحبت با تلفن بی سیم باید راه بروند ؟

چرا خانمها ژن طاسی ندارند ؟

چرا خانمها پای سفره عقد می روند گل بچینند ؟

چرا خانمها با دهان بسته نمی توانند خط چشم بکشند؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد