تقلید

در احکام تقلید داریم که  یکی از شرائط مرجع تقلید زنده بودن اوست. آیا از خود پرسیده اید چرا تقلید از مرده جایز نیست؟ این بدان خاطر است که مرجع تقلید بر اساس مقتضیات زمانی ومکانی اقدام به صدور فتوی نماید. دنیا به سرعت در حال پیشرفت است وهر روز مسائل جدید و یا مسائل قدیمی با چهره جدیدتر رخ می نماید.مرجع تقلید نیز می بایست فتوا را با چهره جدیدتر بر نسل امروز بیان کند.

اما با نگاهی به رساله های منتشر شده توسط علما چنین چیزی را نخواهید دید و به نظر می رسد که همه آقایان  از روی دست یکدیگر رونویسی کرده اند.گاها در برخی مسائل ممکن است بعضی از آقایان احتیاط بیشتری را لحاظ کرده باشند .اما در کل تفاوتی را شما نمی بینید.

 اخیرا آیه الله صانعی که پیش از این سمتی در این حکومت داشته است مسائل جدیدی را ارائه نموده است .  که تازه ترین آن جایز بودن ربا در امور تولیدی است.

 

شخصی می گفت خیلی دیدگاهت تغییر کرده است . یک زمانی نمی شد جلوی توانتقادی را مطرح کرد ولی حالا اینترنتی شدی و مطالب انتقادی می نویسی. البته ایشان لطف داشتند واین تغییر دیدگاه را حمل بر دو روئی حقیر گذاشتند. البته انتقادی راکه او از آن نام می برد بر مبنای ناسزا گوئی و هتک حرمت دیگران است که الان نیز با آن مخالفم.دیده اید بسیار افرادی  اوضاع و احوال مملکت را مناسب نمی بینند با برخورد به هر موضوعی شروع به ناسزا گوئی می کنند البته این یک نوع اعتراض است اما اعتراضی که  چهره ناپسندی به خود دارد.

انسان در هر لحظه در حال تغییر است . به گفته پزشکان سلولهای بدن انسان در طول شبانه روز تغییر ساختار می دهند . جالب آنکه خود همین افراد هم تغییر کرده اند اما تغییرات دیگران را که مورد پسندشان نیست بیشتر در نظرشان می آید . شاید هم ....

دید انتقادی به مسائل داشتن با دیدگاه کسانی که عینک بدبینی به چهره زده اند و تمام رفتار ها را ناپسند می بینند بسیار متفاوت است.ممکن است من هم تازه به این مطلب رسیده باشم اما بی انصافی است که آنرا حمل بر دو روئی گذاریم . بازهم در این باره خواهم نوشت.

 

آقای معین بالاخره تصمیم گرفت که بیاید.تبلیغات هنوز جان نگرفته است .مردم (آنهائی که من دیده ام ) با سردی با آن روبرو شده اند . به نظر می آید آتش این تنور حرارتی ندارد.عکس آقای قالیباف را کنار یک هواپیما امرو دیدم.می گویند خلبان ایر باس  است!  اما نمی دانم چرا ایشان نام فامیلی اش را عوض نکرد .خیلیها هستند که فامیلی های بدی هم ندارند اما آنرا عوض می کنند قالیباف هم بد نیست اما شاید برای ریاست جمهوری مناسب نباشد . فعلا تو کاندیداها همین آقای قالیباف سعی کرده خوش تیپ تر ظاهر شود .البته ممکن است مردم بخاطرمعین خواننده هم که شده به آقای معین رای بدهند.البته اگر عکس اورا هم در کنارش بچسبانند.حتی اگر قصد رای دادن هم ندارید این روز هارو از دست ندهید تو خرفهای آقایان کاندیداها و حواشی آن مطالب بسیار جالبی پیدا خواهید کرد.

اما یک چیز را فراموش نکنید که تصمیمات مردم ایران قابل پیش بینی نیست.

 

 

در انتها آنکه آقائی که روز چهارشنبه یک جوان را توی ایستگاه مترو کرج به خاطر متلک گفتن به دو تا دختر جلوی چشم مردم با اسلحه کشت روحانی بوده است و حالا پرونده اش را به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده اند . به خاطر سرنگهائی که او برای دیابت مادرش خریده بوده جوان مقتول متهم به اعتیاد شده و از قبیله فیوج و بیکار معرفی گردیده است . گویا قرار است او را به همین دلائل مستحق مرگ تشخیص دهند. این دادگاه ویژه هم از آن بدعتهای جالب است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد