خدایا


می‌بینی خدایا!
می‌بینی چگونه دیو هفت سر سنت! ارزشهای والای بشری را در چنبره جهل خویش محصور کرد و اندیشه آدمیان را اینگونه زیرکانه به فرمانبری واداشت. مفهوم توکل و ایمان، لابلای بدعت‌ها و کج‌نگری‌ها لوث شد و دین از اوج رسالت اهورایی خویش به پست‌ترین مقام زمینی نزول کرد. شد ابزار!
و تو خدا! تو شدی دست آویزی برای بدست آوردن آنچه انسان "ندارد اما می‌خواهد" و مرهمی بر سختی آنچه انسان "دارد اما نمی‌خواهد".
اما خدایا! با تو عهد می‌بندیم:
نسل ما! برآمده از بطن مادر سنت، دین را، ایمان را، عشق را، عقل و اراده و حرکت را دیگر بار احیا خواهد کرد. ما زمین اجدادمان را شخم نخواهیم زد. اینک زمان، آبستن آدمیانی دیگر است. آدمیانی از جنس ابراهیم! که برای اثبات حقانیت خدایی که نمی‌توان دید، به تحریک تعقل قومش بر آمد. و فرمود: " غروب‌کنندگان را دوست ندارم" . و آدمیانی از جنس محمد! همان که فرمود: "اول ما خلق الله، العقل!". و نه! آدمیانی نزدیک‌تر. همانان که فریاد می‌کنند: "هر جا تحقیر عقل است، تحقیر آزادی است."1

1- از سخنان دکتر عبدالکریم سروش



این روزه ها روز ؛ نامه نگاری  است.من آن را ایام فشار آوری می نامم. فشار برای آزادی اکبر گنجی و دیگر زندانیان سیاسی .یک زمانی سعید حجاریان تز فشار از پایین و چانه زنی از بالا را مطرح کرد.که بخاطر آن ترور شد . اما این تز جواب نداد .جدیدا احمد زید آبادی طی مقالاتی در روز فشار از پائین و چانه زنی از پائین را مطرح کرده است. چرا که امیدی به قدرت طلبان اصلاح طلب  نیست.
روز سه شنبه نامه ای از احمد قابل که الان به تاجیکستان کوچ کرده منتشر شد .البته بسیاری از سایتهای سیاسی که تا چند روز پیش باز بودند همه فیلتر شده اند  و امکان دسترسی به آنها نیست. اگر فیلتر شکن دارید می توانید به ایران امروز و یا پیک نت مراجعه کنید.به وبلاگ احمد قابل هم بنام   از نگاه من می توانید مراجعه کنید.
در غیر اینصورت بدون فیلتر شکن به سایت بی بی سی بروید که خلاصه ای از آن نامه را منتشر کرده است .

اگر کسانی هنوز هم قصد دارند که در انتخابات شرکت کنند مقاله ناصر زرافشان ؛ بنام «آزموده را آزمودن خطاست» را اینجا بخوانند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محبوب جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:12 ب.ظ

چند روزی نیومدم اینجا و توی همین چند روز چقدر مطالب مهمی مطرح کردید که البته قضای همه رو به جا اوردم.:) با این لینکهای که گذاشتید وبلاگتون خیلی پر بار تر شده ممنون و موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد