شترمرغ


مدتی است مسابقه ای تحت عنوان سیمرغ از تلویزیون پخش می شود که در بخشی از این مسابقه دو عدد شتر مرغ هم حضور دارند.بعد از  پفک و ماکارونی و پرورش میگو  این روزها بازار پرورش شتر مرغ بسیار داغ است.

همین الان 120مزرعه پرورش شترمرغ وجود دارد که مجوز 150 مزرعه دیگر نیز صادر شده است.ما هنوز افتخار خوردن گوشت آن نصیبمان نشده است اما تو بعضی فروشگاهها به قیمت کیلوئی 15هزار تومان عرضه می شود. البته گفته می شود چون کشتار آن صنعتی نشده و  مراحل بهداشتی آن کامل نگردیده از خریدآن خودداری شود و اگر نمی توانید تا عرضه عمومی آن صبر کنید می توانید به رستورانهای برج سفید ، شارک  و یا جام جم مراجعه کنید.البته باید از قبل سفارش بدهید چون خود این رستورانها هم از قبل موجودی ندارند.می گویند از لحاظ رنگ و طعم شبیه گوشت گوساله است و در ابتدا بوئی دارد که ممکن است بعضی ها نپسندند. گوشت آن آهن فراوانی دارد و کلسترول و چربی آن در حد مرغ و ماهی است .در واقع مضرات گوشت قرمز را ندارد.

یک شتر مرغ 60 تا 70 سال عمر می کند .اما برای مصرف آنرا در 10 تا 12 ماهگی که اوج رشد آن است می کشند.می گویند 50درصد ارزش شترمرغ برای چرمش است . از پوست آن چرم گران قیمتی بدست می آید. شترمرغ در هر سال 50 تا 60 تخم می گذارد که هر کدام بین یک تا 2 کیلو وزن دارد .به هر حال قرار است از سال 1388 توزیع گسترده آن انجام شود.به امید آن روز

 

  

کسانی که روز جمعه رفته بودند ورزشگاه آزادی تا مسابقه فوتبال را ببینند از نظم آن راضی بودند .بلیطها از چند روز قبل فروخته شده بود .البته صندلی ها شماره گذاری نشده است ولی بلیطها در رنگهاو قیمتهای مختلف عرضه شد که هر رنگ مربوط به قسمت خاصی از استادیوم بود.

دیگر از صبح کسی تو صف نایستاده بود و ساعتها روی سکو ننشسته بود تا موقع مسابقه رمقی برایش نمانده باشد .مطمئنا وقتی به موقع به ورزشگاه بیایند و سرجای خود بنشینند با آرامش مسابقه را می بینند و خود به خود خشونتها و درگیریهاهم کم خواهد شد.بیچاره کسانی که روز 5 فروردین زیر دست و پاها از بین رفتند .گویا تا موقعی که تو این مملکت اتفاقی از این نوع نیفتد کسی به فکر اجرای یک راه حل بهتر نمی افتد.

تا حالا بازیهای فوتبال اروپا را دیده اید .همین جام برتر انگلستان ، فقط بنشینید و تماشاگرها را ببینید، البته نه توی تلویزیون ایران، در حالیکه جایگاه تماشاگران به زمین بسیار نزدیک است با این حال بسیار منظم و مرتب بازی را تماشا می کنند وبه موقع هم تیمشان را تشویق می کنند.تازه انگلیسی ها خشن ترین تماشاگران دنیا هستند.حالا چطور می گویند ما بهـترین تماشاگران را داریم نمی دانم .

 


ایام ارتحال به پایان رسید اما جاده چالوس پریشب  به علت ازدحام مسافران در حال بازگشت از شمال قفل شد و مسافران شب را کنار جاده خوابیدند .عکس آنرا اینجا ببینید.

چند روز قبل از تعطیلات هم رادیو اطلاعیه ای را خواند که در آن گفته شده بود بعلت ایام سوگواری رحلت امام محدویتهای ترافیکی خاصی در محورهای چالوس ، هراز و ... برقرار خواهد شد .بگونه ای که روز چهارشنبه که قبل از تعطیلات بود عبور کامیون در این دو جاده ممنوع شده بود . تا آنجائی که من می دانم مرقد این طرف تهران است .

 


گفتم ایام ،ایام نامه نگاری است .نامه های سه بازداشتی ملی مذهبی به سران نظام منتشر شد. تقی رحمانی ، هدی صابرو رضا علیجانی .البته به نوشته سایت محمد علی ابطحی ، سمیعی نژاد وبلاگ نویس زندانی هم نامه ای نوشته که اشک همه را در می آورد.

نظرات 2 + ارسال نظر
محبوب سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:54 ب.ظ

از قدیم گفتند تا زور بالا سرمون نباشه...حکایت همین ورزشگاهه !!!؟! محدویت های ترافیکی هم حتما برای مشرف شدن هموطنان شمالی در نظر گرفته شده بوده !!! اخه فقط اوناند که اتوبان ندارند تا سریع و به موقع خودشونو برسونند:)) مثبت بیاندیشید همه چی حله !:)

محبوب سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:57 ب.ظ

راستی ! دیگه مشکل کلسترول خونمونم که حل شد دیگه چی میخواستیم ؟؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد