چه سخت است



دوستان شرح پریشانی من گوش کنید .. داستــــان غم پنهانی من گوش کنید
قصه بی سروسامانی من گوش کنیــد .. گفتگوی من و حیرانی من گوش کنید

چه روزهای سختی می گذرد .چه به سختی می گذرد این ایام.من که از گذر سریع روز و ماه و سال گاهی به وحشت می افتادم امروز از کندی گذران آن نالانم . گر چه می گویند هر چیز درمانی دارد جز مرگ ، ولی همین مرگ هم خود درمانی است برای خیلی چیزهای بی درمان. آن زمان که حیثیتها به خاطر تفکرات پوچ لوث می شود .چه سخت است روبرو شدن با کسانی که هنری جزپخش کردن تخم کینه و نفرت در دلهای معصوم و پاک ندارند.و نمی دانند که خود اولین قربانی همین کینه ها و نفرت ها خواهند بود. کسانی که دائم در حال کشیدن نقشه گرفتن انتقام از همزاد ساخته ذهن خود هستند.
همزاد پندارانی که دیگری را عامل بدبختی خود دانسته و پافشاری بر افکار پوسیده ای می کنند که هیچ مبنای فکری نداشته و جز زوال عقل هیچ در پی ندارد.
آنانی که به اشتباه فکر می کنند بیدار شده اند و آنچه را که قبلا در انجامش یقین داشتند امروز از آن تبری می جویند گوئی انسان دیگری شده اند و دائم این را تکرار می کنند که «دیگر من آن نیستم» . اما نمی دانند که درخوابند و یا می دانند و خود را به خواب زده اند و چه سخت است بیدار کردن کسانی را که خود را به خواب زده اند.
زندگی سرشار از روزنه های امید است. یکی از روزنه ها کودکان معصومی هستند که جلوی چشمانمان قراردارند اما گویا زوال عقل باعث نابینائی هم می شود

می گویند گناه یک شخص هر چقدر بزرگ باشد ، آنکه آنرا در بوق و کرنا نموده و بین همه جار می زند گناهی به مراتب بزرگتر مرتکب می شود. حال اگر آن شخص گناهی نکرده باشد و اینچنین شود وامصیبت
چگونه است که چون خدا ستار العیوب است پس باید گناهان مارا بپوشاند در حالیکه خود به گونه ای دیگر خطاهای نکرده انسانها را در کوی و برزن جار می زنیم . همین گونه اند کسانی که آنچنان ادعای حق می کنند و دیگران را به خدا و پیغمبر حواله می دهند و می گویند از دیگران نخواهند گذشت و سر پل صراط مطالبه حق خواهند کرد ،حال آنکه همین ها به هنگام نیاز از خداوند می خواهند از گناهان کبیرشان در گذرد.

چه سخت می گذرد عمر با کسانی که رقابت را جایگزین رفاقت می کنند . آنان که به راحتی تیشه به ریشه درختی می زنند که خود پرورش داده اند.
اما گذر عمر چه سریع و چه کند ، چه سخت و چه آسان ، زیباست آنگاه که به کینه و نفرت آلوده نشود .

نظرات 1 + ارسال نظر
غریبه جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:25 ق.ظ

سلام
امید وارم که اگر مشکلی دارید به زودی حل شود و این وبلاگتان همیشه ماندگار باشد انشا ا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد