خداحافظ

هر که ما را یاد کرد ایزد مراو را یاد باد
هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد
هرکه اندر راه ما خارى فکند از دشمنى
هرگلى کز باغ وصلش بشکفد بى خار باد



خاتمی رفت .

او خوشحال ترین فرد در این میانه است. او که دومین دوره اش را با گریه آغاز کرد این روزها خنده از صورتش جدا نمی شود.اگرچه همین خنده بود که دل مردم را برد و هشت سال پیش به امید یک شرائط بهتر به او رأی دادند.

اما از امروز مردم از آینده بیمناکند. همه می پرسند چه خواهد شد ؟ این از آن جهت است که هر چه می جوئیم روزنه امیدوار کننده ای نمی یابیم .

نباید بگوئیم دوره خاتمی تمام شد بلکه باید گفت "دوره خاتمی " تازه شروع شده است .مطمئن باشید در آینده این عبارت را زیاد خواهید شنید. آن زمان که مردم عملکرد دولت جدید را ببینند در لحظه لحظه آن با دوره خاتمی مقایسه خواهند کرد و آه از نهادشان برخواهد خواست. همانانی که او را بی عرضه و ناتوان می دانستند آرزوی برگشتن یک ساعت از دوره او را خواهند کرد.

نمی گویم که ضعف و کاستی در کار او نبوده ، اما آنچه گذشت در این هشت سال و بر هر گونه که گذشت شیرین بود.

دولتمردان جدید هم که از امروز می آیند ، حتما نیم نگاهی به دوره خاتمی خواهند داشت.آخر آنان کپی برداران خوبی هستند. ممکن است برای اینکه کم نیاورند از دوران خاتمی کپی های پر زرق و برقی ارائه دهند اما نمی دانند که مردم آگاه تر از آن هستند که دل خوش دارند به کارهای نمایشی ، اما یک چیزرا آنان نمی دانند که خاتمی صاحب اندیشه بود، چیزی که این گروه از آن بی بهره اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:29 ق.ظ

چرا هر روز باید بنویسی ؟
هر چی دم دستت اومد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد