روز خبرنگار


دیروز روز خبرنگار بود.به همین مناسبت مراسم مختلفی بمنظور تقدیرازخبرنگاران برگزار شد و به عده ای هم جایزه داده شد.آیا می دانید بقول مفسرین شان نزول و یا مناسبت این روزاز چه بابت است؟به نظرم یک خبط تاریخی ویایک ماست مالی بزرگ به واسطه همین روز ایجاد شده است.

روز خبرنگار ،روز شهادت محمود صارمی ، خبرنگار ایرنا در افغانستان است. اما محمودصارمی چگونه شهید شد؟زمانی که گروه طالبان بر ضد حکومت مرکزی افغانستان دست به شورش زد و شهرهای این کشور را یک به یک به تصرف در آورد .تمام کشورها هموطنانشان را از این مملکت فرخواندند .اما ایران دیپلماتهایش را در کنسولگری مزارشریف نگهداشت. با این تصور که این قوم عقب افتاده  که در عصر یخبندان فکری به سر می برد پایبند معاهدات بین المللی است .اما آنان کلیه دیپلماتها و خبرنگار ایرانی را به زیر زمین سفارت بردند و به قتل رساندند.عطاءالله بروجردی نماینده ایران در امور افغانستان بود. بعد از این واقعه از این سمت استعفا داد.اکنون او نماینده مجلس هفتم و رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس است.

عده ای انسان به واسطه ندانم کاری و سوء مدیریت کشته شدند . و از این میان روز شهادتشان روز خبرنگار نام گرفته است. بدون آنکه به اصل موضوع پرداخته شود.
نظرات 2 + ارسال نظر
پسر نیمه شب چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ق.ظ

چه خبر از گنجی ؟

محبوب چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:00 ق.ظ

شان نزول روز زن هم باید یه چیزی شبیه همین باشه !!!
درد اوره !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد