مرتد

حسن یوسفی اشکوری روحانی که پس از شرکت در کنفرانس برلین دستگیر شد پس از محاکمه ، زندانی و خلع لباس شد .مصاحبه ای با بی بی سی انجام داده است او به مبانی روشنفکری در ایران پرداخته است در قسمتی از مصاحبه اش می گوید :

 

«اخیراً تنها کسی که صریحاً فتوا داده است که مرتد را نمی توان کشت، آیت الله منتظری است. او هم تحت تاثیر افکار و اندیشه های جدید این حرف را زده است، وگرنه بر اساس مبانی فقه سنتی نمی توان چنین حرفی زد. به خاطر اینکه اجماع علمای شیعه و سنی بر این است که مرتد واجب

القتل است. فقط زن اگر مرتد شود او را نمی توان کشت و باید او را آنقدر زندانی کرد و گرسنگی داد تا بمیرد. یعنی نباید مستقیم اعدام کرد»

 

البته منظورش اینه که زن مرتد را باید زجرکش کرد ، حالا چرا و مبنای این حکم یا شأن نزول آن چیست نمی دانم؟

متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید

 


گویا قرار شده که به احمدی نژاد برای سخنرانی در سازمان ملل ویزای آمریکا داده شود .حالا چرا او نیامده می خواهد راهی کشور شیطان بزرگ شود معلوم نیست. خاتمی هم وقتی آمد با مردم آمریکا سخن گفت . طرفداران احمدی نژاد او را همانند رجائی می دانند و شعار "بوی رجائی آمد" را برای او سر می دهند. اگر خاطرتان باشد شهید رجائی برای آگاه کردن جهانیان از مظلومیت خود و ایران در شورای امنیت سازمان ملل کفش و جورابش را درآورد و پایش را روی میز گذاشت و آثار شکنجه های دوران زندانش را به اعضای شورای امنیت نشان داد حالا من نگرانم که احمدی نژاد هم یکباره دچار جو زدگی شود و تو اجلاس عمومی سازمان ملل کفشش را در آورد !!!

 

7000 لیتر بنزین تو جوی خیابان ریخته می شود . آتش می گیرد و  69 خودرو می سوزند. همه چیز عالی است.لینک مطلب

 وبا هم همچنان گسترش می یابد. بساط اغذیه فروشی ها و بستنی فروشها کساد شده است.اما هنوز هم کسانی هستند که بدون توجه به هشدارها رفتار می کنند. پریروز جلوی امامز اده صالح تجریش مردمی را دیدم که از یک تانکر آب ، با دستان خود آب می خوردند .خانمی هم ساندویچهائی درست کرده بود و نذری توزیع می کرد و عده ای با میل و رغبت می گرفتند و می خوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد