کابینه

فهرست کابینه هم دیروز اعلام شد.الحمدالله همه افراد با تقوی و با ایمانی هستند .حالا آشنا با کار نیستند مهم نیست ، چهار سال فرصت هست یاد می گیرند .مگر همه از اول وزیر و وکیل به دنیا می آیند.برای من که اصلا جای تعجبی وجود ندارد. تازه این که پست وزارت است . برای ریاست امور مالی یک شرکت که داشتن دانش مالی ، حسابداری و زبان شرط است فردی را انتخاب می کنند که در رشته ای دیگر درس خوانده ، فقط با این استدلال که آدم خوب و مؤمنی است .

مگر ان حکایت را نشنیدید که شخصی که هیچ تخصصی نداشت از دوستش که کاره ای شده بود خواست تا کاری برایش تو اداره ای فراهم کند .دوستش هم ابتدا مدیرعاملی یک اداره را پیشنهاد کرد او گفت خیلی بالا است بعد مدیرکلی و سپس مدیریت یک مجموعه به او معرفی شد ولی او گفت یک کار ساده تر از این که در جواب شنید که برای پستهای پائین تر باید کار بلد باشی که تو بلد نیستی .

حالاحکایت ماست فقط کافیست بنویسی " آقای.... اقدام شود" یا " طبق مقررات اقدام شود" دیگر به بقیه کار ، کاری نداشته باش. فرد نا آشنای فوق که به سمت ریاست امور مالی رسیده بود، برای دیگران روش مدیریتی خود را بازگو می کرد  می گفت : من تمام کارمندانم را در انجام کارها آزاد گذاشته ام تا خودشان همه چیز را تجربه کنند. وقتی پرسیده شد چطور ؟ گفت : زمانی که یکی از آنها مشکلی در کارش پیدا می شود و پیش من می آید به او می گویم خودت برو و راه حل آنرا پیدا کن تا یادبگیری !

البته این فرد نگفت که بعد خودش می رود و راه حل را از او می پرسد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:32 ب.ظ http://saharnazdikast.blodsky.com

سلام
هر چی دور و برم رو نگاه میکنم یادم به اون روایت میاد که مضمونش اینه:
روزی امام علی (ع) با کمیل به بیابانی رفته بودند امام شروع به گریه کرده فرمودند :
هر چه اطرافم رو نگاه میکنم میبینم کسی رو نمی یابم که بتونم دریای علمم رو در اختیارش بذارم چون مردم یا عالم اندو دین ندارند که با در اختیار داشتن دانش من خیانت خواهند کرد ویا دین دارن و جاهل که توانایی فهم علم مرا ندارن

حال روزگار ما هم همونه
موفق باشی
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد