کاترینا

کاترینا درآمریکا 100میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته است. بوش هم از مناطق آسیب دیده دیدن کرد و اعتراف نمود که کمک رسانی خوب نیست. عده ای از مردم آسیب دیده هم به او اعتراض کرده اند . روزنامه کیهان هم  همین اعتراضات و بی عرضه دانستن بوش از سوی مردم آسیب دیده را تیتر اول خودش کرده که به مردم ایران هم ثابت شود که بوش هیچ کاری ازدستش بر نمی آید .

هفته پیش در یک مجلس ختمی حاج آقا بالای منبر سخنرانی می کرد و توفیق اجباری بود تا شنوده باشم. خدا رحم کرده تو مجالس عروسی سخنرانی نداریم ( شاید در دولت اسلامی فعلی برقرار شود چون پیش نهاد شده از سالنهای مساجد هم برای مجالس جشن استفاده شود خلاصه همه افتاده اند تو خط کاسبی) حاج آقا در بالای منبر پس از اشاره به تولد حضرت علی گفت که این همه  سیل ، زلزله و وبا که در کشور اتفاق می افتد بعلت آنست که از ولایت دور افتاده ایم. اگر مردم خود را تابع ولایت بدانند و ولایتی باشند هرگز گزندی به آنها نخواهد رسید. یادم افتاد بعد از زلزله مهیب بم ، زمانی که شایعه زلزله قریب الوقوع تهران بر سر زبانها افتاد به نقل از عده ای عنوان شد که تا " آقا" در تهران هست هیچ زلزله ای روی نخواهد داد.

هاشم آقاجری در یک از سخنرانی های دردسر سازش گفت" دین نه تنها افیون توده هاست بلکه افیون حکومتها هم هست". واقعا اگر عده ای می خواهند اینگونه درستی و حقانیت دین را جلوه دهند  چیزی جز رواج بیشتر خرافات عایدشان نخواهد شد.

هنوز یادمان نرفته که در زمان تبلیغات انتخاباتی یکی از شعارها "ذوب در ولایت" بود و این مطلب به جائی رسید که بعضی ها از "محو در ولایت" سخن می گفتند.

همین دیدگاه بود که در مورد مردم بم عنوان شد که چون زیاد گناه کردند و کارهای خلاف انجام می دادند این بلا برایشان نازل شده است. البته بعدا عذرخواهی کردند. لکن در مورد  طوفان سونامی آسیای جنوب شرقی که فاجعه ای جهانی بود هم گفتند چون عده ای در سواحل تایلند و سریلانکا خوشگذرانی و فساد کردند این مصیبت ببار آمد اما می دانیم که بیشترین خسارت به استان آچه اندونزی وارد شد که تماما مسلمان بودند .

براستی تا کی می خواهیم خود را با این تصورات از واقعیتها دور نگهداریم .

نظرات 1 + ارسال نظر
پسر نیمه شب سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:08 ق.ظ

تازه جالب اینجاست که میگن همون موج لندی که باعت تسونامی شده رو از بالا که نگاه کنی نوشته الله اکبر ! نوشته یا نه رو کاری ندارم ولی آدن از دست اونایی که این حرفهارو در میارن باید بگه الله اکبر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد