آژانس

امروز اجلاس حکام  سازمان انرژی اتمی  در مورد پرونده اتمی ایران برگزار می شود. گرچه در ابتدا با سخنان بوش و رایس در سازمان ملل می توانستیم نتیجه بگیریم که پرونده ایران در این اجلاس به شورای امنیت  نخواهد رفت .اما از موضع بوش پس از دیدار با پوتین و همچنین  گفته های سران اتحادیه اروپا چنین بر می آید که برنامه ای خاص برای فشار مضاعف  بر ایران را در دستور کار خود دارند.

طرح  رئیس جمهور هم که بسیار روی آن مانور داده می شد چیزی نبود جز دعوت از شرکتهای و موسسات خصوصی خارجی در مشارکت برنامه های هسته ای ایران  که با وجود تحریم ایران و فشار آمریکا عقیم خواهد ماند.و بیشتر مظلوم نمائی بود تا بیان راه حل مناسب. گویا موضوع محدود نشدن طرفهای مذاکره به سه کشور عمده اروپائی ، جز آفریقای جنوبی کشور دیگری پا پیش نگذاشته است . اگر آپارتاید در این کشور محو نشده بود معلوم نبود کدام کشور طرف مذاکره قرار می گرفت .

مذاکرات وزرای خارجه پاکستان و اسرائیل در هفته گذشته می تواند زنگ خطری بیخ گوش ایران در مرزهای شرقی اش باشد .پاکستان که پایش در تجهیز ایران در بکارگیری تاسیسات هسته ای  گیر است  ممکن برای خلاصی از این موضوع تا پای برقراری رابطه با اسرائیل پیش برود. پرویز مشرف هم روز گذشته در کنگره یهودیان آمریکا سخنرانی کرد. حالا هم که اسرائیل نوار غزه را تخلیه کرده و بعد از 37 سال کنترل آن را به فلسطینیها سپرده  بهانه خوبی برای تجدید نظر در این قطع رابطه می تواند باشد.

هر چه باشد بر عکس دولتمردان جدیدمان که همه چیز را انقلابی  و بسیجی وار می خواهند حل و فصل نمایند بدون آنکه به جوانب آن فکر کنند .کشور  های غربی با یک برنامه مشخص و آرامشی  خاص مهره های خود را حرکت می دهند.

بجای آنکه ما به دنبال جلب اعتماد جهانی بعنوان تنها راه  گریز از این بحران باشیم کشورهای غربی  به  دنبال این موضوع هستند تا جامعه جهانی را که بعد از قضیه عراق و پیدا نشدن سلاحهای هسته ای در این کشور  بی اعتماد شده است را به گونه ای با نظرات خود همراه کند. پس دلیلی وجود ندارد که عجله ای داشته باشد. مطمئنا این ما هستیم که داریم می بازیم و رفتارهای واکنشی انجام داده و فضای  اقتصادی و سیاسی کشور  را در اضطراب و نگرانی عواقب این موضوع قرارداده ایم.
و جالب ترین نکته  آنست که حسین شریعتمداری  در کیهان اعلام کرد  که بهتر است ما پیش دستی کنیم و ضرب الاجل برای اروپا تعیین نمائیم .بخوانید و بگونه ای صحبت می کند که آمریکا و اروپا آخرین نفسها را دارند می کشند



آمریکا و اتحادیه اروپا به سخنان احمدی نژاد واکنش سردی نشان دادند .لینک 1 و 2

در کنار تمام این جریانات طرح آمریکا برای حمله به ایران توسط روزنامه الوطن فاش شد.بخوانید

این آقا با این عجله کجا می رود ؟
نظرات 1 + ارسال نظر
وحید سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:59 ق.ظ

بیت رهبری!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد