ایدز


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت چنانچه غسالی در بهشت زهرا متوجه فوت بیماران هموفیلی ناشی از خونهای آلوده به ایدز و هپاتیت شود از غسل میت خودداری می کند .به همین خاطر در گواهی فوت مورد این نوع بیماری ذکر نمی شود..همچنین رئیس مرکز مدیریت بهداشت وزارت بهداشت نیز گفت آمار مبتلایان به ایدز 50هزار نفر برآورد می شودوتنهادر فروردین ماه 10هزارو دویست نفر مبتلا شناسائی شده اند که عمدتا بین 15 تا 49 سال سن دارند و اکثر از آقایان هستند. در بین دانش آموزان 16- 15 ساله نیز تاکنون 200 نفر مبتلا به این بیماری شناسائی شده اند. در مطلبی دیگر عنوان شد بیمارستانها از ارئه خدمات به مادران باردار مبتلا به ایدز خود داری می کنند . این در حالی است که پزشکان عنوان می کنند می توان در ابتدای

بارداری با استفاده از دارو از انتقال  ویروس به جنین جلوگیری کرد.

اما آما غیر رسمی حکایت از آن دارد که 100هزار آلوده به ویروس ایدز در جامعه وجود دارد و پیش بینی می شود ظرف یکسال این تعداد به نیم میلیون نفر برسد.

واقعا هیچگونه آموزش و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص وجود ندارد. از ابتدا به گونه ای از این بیماری گفتند که فقط در بین هم جنس بازهاشایع است و حال دیگر نمی توانند این ذهنیت را پاک کنند که ممکن است هر فردی ولو ناخواسته به آن مبتلا شودومانند هر بیماری دیگری با آن روبرو شوند.

مسئله دیگری پاره ای تعصبات دینی و حجب و حیاء اجتماعی است که باعث شده بسیاری از هشدارها و راهکارها را نتوانند بخوبی و به راحتی اعلام نمایند . در غرب که بقول این آقایان کانون بی بندو باری است گسترش این بیماری با ارائه هشدارهای لازم کنترل شده است. آنان حتی روبان قرمز رنگی  را برای نشانه این بیماران در نظر گرفتند .آیا در ایران یک بیمار ایدزی جرأت اعلام بیماری خود را دارد. مرده شور ، حاضر به شستن جنازه  او نیست ، از بقیه چه توقعی می توان داشت.

نظرات 4 + ارسال نظر
محبوب چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:50 ب.ظ

عدم اگاهی باعث ترس میشه و خوب وقتی اموزش و اگاهی بنا به دلایلی که فرمودید وجود نداره برای همه یکسانه !‌بنا بر این نمیشه انتظار داشت مرده شور بدلیل شغلش از ابتلا به این مرض کشنده ترسی نداشته باشه ؟!!!! و می بینیم که به جای اینکه مسله رو حل کنند به پاک کردن صورتش بسنده می کنند !!!

سروش چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:22 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

رئیس بدم نمیشه به نیم میلیون برسه احتمال مبتلا شدن هر فرد میشه حدودا ۱ به۱۴۰ شاید به این حربه دشمنان٬ از شر این قبیله دایناسورها خلاص بشیم!

وحید پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:33 ق.ظ

دایناسورهای ایرانی از گوشت گوسفند تغذیه می کنند بنا بر این نسل دایناسورها وقتی منقرض می شود که تعداد گوسفندها به حداقل برسد !!!!!!

وب نگار جمعه 1 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ق.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

مملکتی که رشوه در آن به وفور دیده می شود فاتحه اش خوانده است .
کس و کار بیمار و مرده ایدزی هم بلدند رشوه بدهند .
اما آیا می دانیدبخشی سایت وزارت بهداشت که در مورد مسائل جنسی و جلوگیری از ایدز مطلب داشت فیلتر شده است ؟ باور نمی کنید برید ببینید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد