مدرسه ها


 به یاد دانش آموزان سوخته روستای سفیلان

سال تحصیلی جدید آغاز شد. تو شهرهای بزرگ و بخصوص تهران این خبر یعنی ماتم گرفتن ، ماتم از افزایش ترافیک و آلودگی هوا که هر سال بیشتر هم می شود. هر روز به جای اکسیژن ، سرب وارد ریه های خود می کنیم .به راستی کودکانی که این هوا را استنشاق می کنند چه آینده ای در انتظارشان است.

سرب در ریه ها وارد جریان خون شده و به گلبولهای قرمز می چسبند و آنها را از نفس انداخته و دیگر جائی برای سوار شدن اکسیژن و رساندن آن به سلولها باقی نمی گذارد.این یعنی خستگی زیاد در قبال کاری اندک ، بی حوصلگی ، سر درد ، سرگیجه ، بی اشتهائی ، افزایش پرخاش و هزاران عوارض کوتاه مدت و بلند مدت دیگر.

این را اضافه کنید به وضعیت مدارس دخترانه که و وضع پوشش آنها ، بعد از 27 سال پس از هشدارهای فراوان نسبت به کمبود ویتامین D و انواع و اقسام عوارض استخوانی پیش آمده برای دختران و رویش شپش و انواع بیماریها در موی سر آنها ، هراز گاهی زمزمه هائی بلند می شد که شرائط را برای دختران در حال رشد در مدارس سهل تر نمایند . اما بازهم فکر مصالح اسلام و مسلمین و جلوگیری از سست شدن پایه های دین و ایمان مردم باعث گردید تا طرحهائی ناقصی که برای بهبود این وضعیت در نظر گرفته می شد در عمل عقیم بمانند.

حالا این طرحها چی بود ، افزایش ارتفاع دیوار مدارس بگونه ای که از هیچ ساختمانی مشرف نباشد تا دانش آموزان بتوانند در حیاط مدرسه و به هنگام زنگ تفریح مقنعه خود را برداشته و یا زمان ورزش ،با لباس ورزشی !! ورزش کنند چون الان با همان مانتو و مقنعه می دوند ، والیبال و فوتبال بازی می کنند.

جالب آنکه قبلا بخشنامه ای صادر شد که دختران در کلاس درس که همه خانم هستند ،می توانند مقنعه خود را بردارند و این در حالتی است که شیشه های مدرسه نیز تا نیمه رنگ شده است. یعنی تا قبل از این، این  امکان هم فراهم نبود. خاطرتان هست بر سر تغییر رنگ مانتو مدارس که طی بخشنامه های قبلی فقط طوسی ، خاکستری و هر چه رنگ تیره بود  چه سروصدائی برخاست . الان دختران بنفش ، صورتی، سبز ، زرد و...می پوشند و پایه های اسلام هم سر جای خود قرار دارد.

مطمئنا در دولت کریمه عدالت گستر ، باید شاهد نوآوریهای جدیدی در این حوزه باشیم . چرا که برای فرزندان ما برنامه ها دارند.


 تمام کارهایشان شده کپی برداری از دیگران ، پس از آنکه خاتمی ابتکاری انجام داد و در ابتدای هر سال تحصیلی سوالی برای دانش آموزان طرح می کرد که به "سوال مهر" معروف شد امروز هم احمدی نژاد هم همان کار را کرد اما فرقش این بود که او چهار سوال پرسید آنهم از عدالت ، چرا عدالت زیباست و رابطه عدالت با پیشرفت کشور چیست؟ رابطه عدالت با همدلی و همبستگی مردم چگونه است؟ چه کسانی از برقراری عدالت نگرانند؟ مصادیق و زمینه‌های عدالت در حوزه آموزش و پرورش کدام است و در تعلیم و تربیت چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟

این هم با این عدالتش و مهرورزی هایش همه را کشته ، ببینیم بعد از چهار سال چه خواهد شد .سال امام علی خاطرتان هست؟

هر چی سعی میکنم یک روز از احمدی نژاد ننویسم نمی شود.

 

سازمان گزارشگران بدون مرز در سایت خود که به زبان فارسی هم هست .اقدام به راهنمائی علاقه مندان به وبلاگ نویسی بصورت ناشناس کرده است . اگر تمایل دارید که افکار و عقاید خود را آنگونه که می اندیشید و بدون ترس و واهمه بیان کنید از این راهنمائیها استفاده کنید.




 

نظرات 2 + ارسال نظر
از نفس افتاده شنبه 2 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:59 ب.ظ http://satorai.blogsky.com

سلام وبلاگت خیلی خوبه .مطلبی که در مورد ایدز بود رو هم خوندم.موفق باشی.

سروش شنبه 2 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:07 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

در دولت کریمه الفنون در این ۴ سال شاهد چنان نوآوریهایی در زمینه گه زدن به مملکت و تیشه به ریشه اسلام زدن باشیم که اگر دشمنان قلابی آقا هم بخواهند نمی توانند بکنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد