WC


شهرداری پس از نصب یک تلویزیون  100 متر مربعی در غرب میدان ونک ، در ظلع جنوب شرقی آن یک سرویس بهداشتی یا آبریزگاه پیشرفته ساخته است. تمام قسمتها دارای سنسور می باشد. برای ورود به هر کابین ، یک سکه 25 تومانی لازم است تا در باز شود و این مبلغ به شما 10 دقیقه فرصت استفاده می دهد و در صورتی که بیشتر بمانید زنگ اخطار به صدا در می آید و آبروی شما می رود. به محض بیرون آمدن ، سیفون بطور خودکار عمل می کند . برای شستن دستها نیز کافیست دستتان را زیر شیر بگیرید تا آب از شیر جاری شود و دستگاههائی هم برای خشک کردن قرارداده اند . که به همین شکل عمل می کنند. حال معلوم نیست اگر برق برود چه خواهد شد.

مردم ما هم که از این چیزها ندیده اند. تصور کنید آقائی با عجله بسیار وارد سرویس شود و در  همان حال که کمر بندش را دارد باز می کند  با راهنمائی  مسئول نگهداری این سرویس متوجه شود که باید یک 25 تومانی همراه داشته باشد  در غیر صورت امکان استفاده از دستشوئی نخواهد داشت .حال حساب کنید که آن بیچاره  در آن لحظه با آن وضع اسفناک 25 تومانی از کجا می تواند  پیدا کند.گمان کنم بساط 25 تومانی فروشان ، همانند 2 ریالی فروشان قدیم جلوی کیوسکها ، جلوی این آبریزگاهها هم برقرار شود . البته اگر سیستم بگونه ای بود که کارت اعتباری هم قبول می کرد مناسب تر بود !!! .

اما هر چه باشد اینکه بخواهیم یا نخواهیم ، در آستانه ورود به دنیای پیشرفته از  راه دروازه تمدن جهانی هستیم. چه شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:13 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

ماز انجایی که تمام مشکلات مسمانان را مسائلی از این دست پر کرده است ۸۵٪ رساله های آقایان در مورد احکام نجاست و از این دست است... به این ترتیبات حتما و به طور یقیق آستانه ورودی مسمانان به دنیای پیشرفته و مدرن از wcمی گذرد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد