برره


"شبهای برره" کاری متفاوت از مهران مدیری هر شب پخش می شود. منابع موثق می گویند دقیقه ای 300 هزار تومان خرج آن می شود ولی صدا و سیما اعلام کرد این درست نیست بلکه دقیقه ای 116 هزار تومان هزینه این سریال است. یعنی برای نود شب  و هر شب 35 دقیقه رقمی معادل 360 میلیون تومان می شود. اما حساب کنید که تلویزیون 10 دقیق قبل از آن و چند دقیق در خلال آن آگهی پخش می کند . نرخ این آکهی ها آنگونه که برخی جاها اعلام شده ثانیه ای 220 هزار تومان است.برای نود شب حدود 13 میلیارد تومان می شود.!!

اما نسبت به این برنامه اعتراضاتی در حال شکل گرفتن است. نامه دانشجویان یاسوج از این نمونه است.آنها نوشته اند" اینگونه برنامه ها منبعث از ادبیات ضد انسانی و اخلاقی است و هیچ سنخیتی با آموزه های دینی ، فرهنگی و اخلاقی ما ایرانی ها ندارد.ضمن آنکه بد آموزی ، تنزل شخصیت قومی و قبیسله ای از اهداف دیگر این برنامه طنز است که منجر به بازی گرفتن قشر خاصی از مردم فهیم جامعه ما می شود.اقوام لر ، کرد ، ترک ، بلوچ و ... همه برادرند و هیچ قشری ارجحیت به دیگری ندارد.آنانی که منادی و هوادار همه خوبی ها و آموزش های اسلامی و انسانی هستند نباید رفتارهای زننده و افراطی که موجب زایل شدن حقوق جمعی یا به تمسخر گرفتن قشری خاصی از جامعه می شود را بپذیرند" .دیروز هم برخی مجلسیان اعتراض کردند. با وجود این اعتراضات بعید است مدیران صدا و سیما خلاف این رویه عمل کنند .یک دلیل عمده برای این موضوع آنست که خنداندن مردم دیگر کاری سخت شده است. اگر زمانی برنامه ساعت خوش مردم را به خنده وا می داشت امروز کپی ها دست چندم آن دیگر اثری ندارد. وقتی مهران غفوریان بعد از گل کردن "زیر آسمان شهر" با شخصیت خشایار مستوفی ، با فشار مدیران سازمان مجبور شد سری دوم و سوم همین مجموعه را بسازد دیگر مردم نخندیدند و غفوریان مجبور به عذر خواهی شد. وقتی مهدی مظلومی با "بدون شرح "وشخصیت کاووسی مدتی باعث شادی و لبخند شد مجموعه های کپی شده "بانکی ها" و" کمر بندها را ببندید" و این آخری "اتاق اکسیژن " احساس بدی را به بیننده القا می کرد.

درست است که " شبهای برره" به خوبی "پاورچین" و " نقطه چین" در نیامده اما مدیری نشان داده که همواره کارهای متفاوتی از خود به نمایش می گذارد و با پخته تر شدن داستان لحظات بهتری را ایجاد خواهد کرد.

دیگر دوره سریالهای در پیتی مانند "شبکه سه و نیم " و " ارث بابام " که حاوی شوخی های نازلی می باشد گذشته ، مدیران سازمان یا باید قید این گونه طنزها را بزنند یا باید برنامه هائی بسازند که قادر باشد مردم را راضی کند.

دیگر مردم به هر چیزی نمی خندند.

                                                                  

****************


زلزله چند روز پیش منطقه کشمیر ، هنوز در صدر خبرهاست. پاکستان اعلام کرده 35 هزار کشته و 60 زخمی ، تلفات آن بوده است . کشمیر یک منطقه کوهستانی مشترک بین هند و پاکستان است که سالیان سال باعث اختلاف عمیق دو کشور  شده است. در منطقه کشمیر هند نیز تلفات زیادی به بار آمده و چون منطقه کوهستانی است امکان دسترسی به خیلی از مناطق فراهم نشده است.این در حالی است که می توان از طریق مناطق دو کشور به نقاط زلزله زده کشور مقابل دسترسی آسان تری پیدا کرد اما هیچ کدام حاضر نشده اند تاکنون مرزهای خود را باز کنند .این کوته فکریها و تعصبات به قیمت جان عده ای از مردم مصیبت زده تمام می شود.


 دو مطلب خواندنی

میثاق وزیران و امام زمان به جمکران رفت

رئیس جمهوری خاکی که فرشته شد



کاریکاتور روز از نیک آهنگ کوثر

نظرات 2 + ارسال نظر
بانمک یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.banamak.blogsky.com

سلام
حالت چطوره آقاسیدمجید خان
خسته نباشی داداش
کارت خیلی درسته
به من هم سر بزن خوشحال میشوم

سروش یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:35 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

ما ایرانیان عادت کردیم بعد از خوردن یک لیوان بزرگ ....
به فکر تمیز کردن خود و بحث های جانبی بیافتیم آقای چیزی که واضح است اینه که یک این اشکول شده رئیس مملکت ٬این کاریه که ما کردیم بقیه (او فرشته است و او الاغ است و.....)داستان سرایی است.این حرف ها باید پیش تر زده می شد تا کی نوش دارو پس از مرگ سهراب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد