زندگی راحت حرام است !

پس از قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و رای مثبت و ممتنع بسیاری از کشورها بجز ونزوئلابه آن،ایران بخاطر تنبیه  یکی دوتا کشور و هشدار و درس عبرت به کشورهای دیگر بطور غیررسمی روابط تجاری و بازرگانی خود را با کره جنوبی و انگلیس  قطع کرد.چرا می گویم غیر رسمی چون این خبر از برخی منابع اجرائی اعلام و از سوی برخی دیگر از جمله وزیر بازرگانی تکذیب شد.اما همین که بسیاری از اعتبارات اسنادی گشایش نشد و حتی برگزاری رقابت چهارجانبه تهران تحت نام LGمنتفی گردید ، خود دلیلی بر صحت این موضوع است ، زیرا در مملکت ما این موضوع ثابت شده که یک مطلب ابتدا شایعه  ، سپس  تکذیب و در انتها تایید می گردد.

دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال جی کره جنوبی سهم زیادی در بازار ایران برای خود دست وپا کرده اند.ایران هم تصور کرد با این کار می تواند ضربه بزرگی به او وارد نماید ، گرچه این مطلب صحیح است که کره در بازار ایران حضور پر رنگی دارد اما این دلیل نمی شود که حذف او از بازار ایران ضربه سهمگینی به اقتصاد او وارد شود .باید دید سهم کشور ما از صادرات کره چه میزان است .آمارها نشان داده که این میزان به 5 درصد هم نمی رسد .

اما ببینیم چه کسی ضرر میکند. از زمانی که این شایعه در بازار پیچید لوازم خانگی و الکترونیکی ساخت این کشور تا20 درصد افزایش قیمت یافت . این دو شرکت تا همین چندی پیش برای فروش برخی از محصولات خود مانند یخچال سایدبای ساید و تلویزیون های پروچکشن جایزه هم می دادند .اما الان ، به گفته یکی از دوستان در سه راه امین حضور ، نه تنها قیمت ها گرانتر شده دیگر از جایزه هم خبری نیست زیرا مردم پس از پی بردن به این موضوع و آگاهی از کمبود جنس با حرص و ولع بیشتری بدنبال خرید این اجناس با قیمتی بالاتر هستند . اصلا وجود یک بازار متنوع و اشباع از کالا و رقابت تولیکنندگان برای رضایت مشتریان برای ملت ما حرام است. حتما باید تشنه خرید بشویم تا یک دستگاه یخچال 12 فوت ارج و یا تلویزیون 14 اینچ شهاب با دفترچه بسیج اقتصادی  برای ما حکم کیمیا را پیدا کند. ما را چه به داشتن یک زندگی راحت و بی دغدغه!؟

نظرات 3 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:04 ق.ظ http://clickit.blogsky.com

سلام رئیس چرا اینقدر دیر اومدی دلم برای مطالبت بسی تنگ شده بود!!!

Walter Giannò یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:19 ب.ظ http://blogsforiran.blogspot.com

I'm an italian boy and I know only one thing about your country: the lack of freedom. And the reason of this blog is the aggregation of all your words. Me and others will publish here your important messages to make you know in Italy. If you want to partecipate in this instrument of freedom, you can write a comment here with the link of your blogs.

You give us your words and we give you visibility.

Excuse my english...

وب نگار یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 08:32 ب.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

سلام دوست من
مطلب جالبی بود .
اخبار گفت ۱۰۰۰ کارگر و کارمند شرکت سام سرویس بیکار شدند .
آدم نمی داند با یک مشت احمق کودن سرکار دارد یا
ک... کش ننه ق... نمی دانم والا نمی دانم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد