از دولت حمایت کنید

سخنان دیروز رهبری در حمایت از دولت احمدی ن‍ژاد ، اگر نگویم بی سابقه بسیار کم سابقه است از دولت هاشمی که مورد اعتماد رهبری هم بود به این صراحت حمایت نشد. در زمان خاتمی ، علی رغم فشارها و حتی توهین های مکرر از سوی همین جناحی که الان دولت را در دست گرفته است ، چنین حمایتهائی صورت نگرفت .

  اینکه باید از دولت حمایت بشود شکی نیست .اما حد و مرز آن کجاست ؟ آیا باید بنشینیم و شاهد رفتارها و گفتارهائی باشیم که که تمام جوانب زندگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد. آیا حمایت رهبری یعنی حمایت از تمامی گفته های تنش آلود احمدی نژاد است؟ یا حمایت از رکود بازار سرمایه است؟

اما چه چیز باعث شده با وجودی تازه 100روز از شروع دولت گذشته اینگونه موضع گیری شود؟ به نظر می آید احمدی نژاد دست به دامن رهبری شده تا از میزان فشارها بکاهد. گرچه بعنوان یک حرف خنده دار گفته می شود اصلاح طلبان گروههائی تشکیل داده اند تا فشار بیشتری به دولت وارد کنند اما به نظر می آید پس از فشارها به گزینه دوم وزارت نفت و انصراف مفتضحانه او و سخنان احمدی نژاد در مجلس و جرم دانستن توهین به رئیس جمهور ، اختلاف در درون گروههای محافظه کار و حتی تندرو بالا گرفته است. چرا که چگونگی انتخاب همکاران  توسط رئیس جمهور، طرفداران و حتی اعضای ستاد انتخاباتی او را هم  به اعتراض واداشته  است.

اینکه گفته شده برخی مطالب روزنامه ها غیر منصفانه است ، به نظرم مقدمه ای است برای بستن هر گونه انتقاد به عملکرد ضعیف دولت ، زیرا این تشکیلات که حتی مدیران رده پائین دولتهای قبلی هم حاضر به همکاری با آن نشده اند ، شش ماه که سهل است ، یکسال دیگر هم نمی تواند عملکرد شاخصی ، آنگونه که خود وعده می دهد ، از خود ارائه دهد. این آش آنقدر شور شده که با سکوت و چشم بستن بر رفتارهای غلط آنها هم چاره نخواهد کرد.

گیریم روزنامه ها هم چیزی ننویسند ، افواه عمومی و صحبتهای سطح جامعه را چگونه می توانند سرکوب کنند؟

روزی نیست که یک لطیفه برای احمدی ن‍ژاد نشنویم و یا به حرفهای او نخندیم .

به نظرم بهتر است بجای اینکه به مطالب روزنامه ایراد گرفته شود به رئیس جمهور گفته شود که به هنگام سخنرانهایش عقل و شعور شنوندهایش را در نظر بگیرد و بداند که مردم با زیرکی تک تک کلمات او را با واقعیتها جامعه را تطبیق می دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محبوب سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:54 ب.ظ

بجز خاتمی کدامیک از سردمداران در سخن پراکنی هاشون توجهی به مردم و عقل و شعور انها داشتند که این یکی داشته باشه ؟!!! توقع ها داریدا !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد