ریتمیک

اگه عشق من تو نیستی

چرا می چرخه زمین

اگه عشق من تو نیستی

چرا خورشید می تابه

اگه عشق من تو نیستی

....

این ترانه یک خواننده معروف است که امروز شنیدم . نمیدانم برای اینکه بخواهیم یک ریتم شش و هشت ایجاد کنیم حتما لازم است که هر چه را خواستیم یا به قولی قافیه جور در بیاد را به زبان آوریم. در این شکی نیست که بسیاری از جوانان ما صرفا بخاطر ریتم این گونه ترانه ها جذب آنها می شوند حال خواننده هر چه می خواهد بگوید بگوید.

اما نه دیگر تا این حد نازل ، استاد معارفی داشتیم که هر جا هست خداون نگهدار او باشد ، روزی سوار ماشینی شده بود که راننده جوان آن نواری از معین گذاشته بود .ایشان تعریف می کرد که خواننده مرتب می خواند « صبحت بخیر عزیزم ، صبحت بخیر ، صبحت بخیر....» و این راننده هم انگشتانش را هماهنگ با ریتم آن رو فرمان می زد. در واقع او از این گونه ترانه ها و آهنگها و شیفتگی جوانان انتفاد می کرد.

این مطلب مربوط به 15 سال پیش است . آن زمان چنین صحبتهائی جذابیت داشت اما از یاد نبریم که خیلی زود تلویزیون ما هم خوانندگانی را وارد این عرصه کرد که کارهای تقلیدی خوانندگان لس آنجلسی را پیاده کردند و شعرهائی می خوانند که هیچ چیز از آن عاید نمی شود.

اما خوب در اوضاع و احوال کنونی شنیدن همین دلی دلی ها هم خالی از لطف نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 05:01 ب.ظ

مجید جان سلام
آهنگی که استاد عزیز معارف شنیده بود صبحت بخیر عزیزم نبود ؛ هر چی می گم موچ موچ جواب می ده نوچ نوچ بود که نمی دانم ایشان اشتباه شنیده بود و یا چون سر کلاس بود به عمد خواند (تا ما چشم و گوش مون باز یا شاید هم باز تر نشه) هر چی می گم نوچ نوچ جواب می ده نوچ نوچ !!!
این را از این جهت نوشتم که تاریخ تحریف نشه !!!!

وحید جان بخدا من تاریخ را تحریف نکردم . اون بگوری است که اینکاره است . خوب بید.
این را هم من از استاد شنیدم اما اشاره تو قشگ تر بود اگر این را آورده بودم موضوع قشنگتر می شد . ممنونم که با یادآوریت مطلب را تکمیل کردی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد