نتایج تحریم

در این دوران پرفراز ونشیب پس از انقلاب ، هر جا منافع حاکمان اقتضا می کرد پا دشمنان را در جای جای مشکلات مردم به میان می کشیدند و علت دشمنی  دشمنان را بغض و کینه ای می دانستند که از سرنگونی ر‍ژیمی شاه به دست مردم در دلشان بوجود آمده بود.

حضور دشمن ، ترفند دشمنان ، تبلیغات دشمن ، دشمن قسم خورده ، دشمنان اسلام و مسلمین‌، سردمداران استکبار جهانی و بسیار عباراتی از این دست وارد کلام خطیبان ما قرار گرفت و روزی نیست که از رسانه ای چنین عبارتی نبینی و یا نشنوی .

اما در تعجبم چرا در حوادث سقوط هواپیماها هیچ موقع حرف و سخنی از دشمنان به عمل نمی آید؟

چرا نمی گویند تحریم آمریکا باعث این مصیبت برای ما شد؟ چرا نمی گویند عامل این صدها جنازه سوخته ، مادران و همسران داغدیده ، استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار است؟

اگر بگویند ، آن موقع این رجزخوانی های چند ساله را چه کنند ؟ این که تحریمهای دشمنان در ما اثری نداشته است! اینکه با وجود تحریم آمریکا ، به دست متحصصان ایرانی به پیشرفت رسیده ایم .

من منکر برخی پیشرفتها نیستم .حال در سایه تحریم بوده و یا نبوده  ، لکن خوب است واقعیات بدون پرده پوشی گفته شود . در اینجا آمریکا پیروز شده است. البته این پیروزی کثیفی است .ولی در جنگ که حلوا خیر نمی کنند.هر کشوری با حربه هائی که در اختیارش است مقابله می کند. مگر ایران بارها نگفته اگر چنین و چنان شود جلوی صادرات نفت را خواهد گرفت.

فکر کنیم چه هزینه هائی از همین یک قلم تحریم هوائی پرداخته ایم . چرا امروز بعضی ها آدرس غلط می دهند که دولت قبلی بجای 60 میلیون خرید هواپیمای تشریفاتی باید ناوگان هوائی را درست می کرد. راست و حسینی بگوئید آمریکا تا اینجا در زمینه تحریم پیروز شده است . و دیگر آنکه ، ارتش که تحت فرماندهی کل قواست ، کاری که به دولت نداشت حداقل آنجا را درست می کردند. حالا هم بعد از 27 سال ، این چهار سال هم صبر می کنیم تا ببینیم که این دولت فخیمه چه گلی به سر ما می زند.

و مطلب آخر اینکه ، آنانی که امروز سینه سپر می کنند و از نترسیدن از رفتن به شورای امنیت و تحریم بین المللی سخن می گویند ، خشک مغزانی هستند که هزینه های جانی و مالی تحمیل شده به این ملت از قبل تحریمهای این چند ساله برایشان به اندازه ذره ای اهمیت ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد