موآم

سرو وضع جوانان بر گرفته از الگوهای رایج زمان خود مرتب در حال تغییر و دگرگونی است. تجربه هم ثابت کرده که نمی توان با بخشنامه و دستورالعمل حق انتخاب یک الگو را از یک نفر سلب و یا به یک نفر تحمیل کرد.اصلاح مو هم در زمان ما همانند دورانهای گذشته تغییرات بسیار یافته است

 اما یک نکته وجود دارد که به راحتی نمی توان برای اصلاح ، هر بار آرایشگاه خود را تغییر داد. تازه که به محل جدید اسباب کشی کرده بودیم ، پس از جابجا شدن ، لازم دیدم که موهایم را کمی کوتاه کنم. چرخی تو خیابانهای اطراف زدم. چند آرایشگاه را برانداز کردم . نمی دانستم کدام را انتخاب کنم . برای من هم که موآم ! وز وزی است و به هیچ صراطی مستقیم نیستند ، اهمیت این موضوع بسیار است .تا موهای نازنینم را به دست هر آرایشگری نسپارم تا از اینی که هست خراب تر نشود.

خلاصه دل به دریا زدم و وارد یکی از این مغازه ها شدم ، اتفاقا خالی بود و سریع روی صندلی نشستم .بعد از دادن تذکرات لازم به ایشان که کجایش را کوتاه کن و کجایش را کوتاه نکن ، ایشان کارش را شروع کرد. خیلی سریع کار به پایان رسید و همه چیز بر عکس آنچه می خواستم از آب درآمد. تو دلم می گفتم زحمت راه دور را به خود خواهم داد و به همان آرایشگاه قبلی خواهم رفت چون فردایش تو اداره همه از من می پرسیدند آرایشگاهت را عوض کردی . یعنی اوضاع آنقدر افتضاح شده بود که همه فهمیده بودند.

اما آخرش از همه جالب تر بود.زمانی که این آقا کارش تمام شد و به رسم معمول پرسید: کار دیگری ندارید؟

تصور کردم می خواهد که ریشهایم !! ببخشید محاسنم را هم اصلاح کند .

گفتم : نه .

گفت : زیر ابرو بر نمی داری ؟!!!

من تو آینه مقابلم مات و مبهوت به او نگاه کردم . فکر کردم شوخی می کند.

گفت : اگر این کار را بکنی خیلی قشنگ می شه !!

گفتم : همینو کم داشتم که منبعد توی خانه آینه و موچین دست بگیرم و ابرو بردارم.

 

از آن به بعد تو چهره ها بیشتر دقت کردم .دیدم واقعا خیلی ها این کار را کرده اند . همین مجری تلویزیون ، فرزاد حسنی ، ابروهای آنکادر کرده اش کاملا مشخص است.

اما دوره ، دوره کثیف گردی وشپشکی است. همین اصلاحی هم که انجام می دهیم هم زیادی است. آنهائی که اینگونه باشند شانس ارتقا یافتنشان بسیار است هر چند چیزی بارشان نباشد.
نظرات 1 + ارسال نظر
وب نگار جمعه 25 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 07:46 ب.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

باحال بود .
یک ضرب المثل میگه :
هر که شپش بیش ، سمت ش بیشتر .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد