انتخابات عراق

انتخابات مجلس عراق برگزار شد. آمریکا به واسطه پیشبرد برنامه های خود به منظور پایه ریزی دموکراسی صرفنظر از اینکه چه گروهی برنده آن باشد احساس پیروزی می کند ودولتمردان  ایران هم از پیروزی ائتلاف بزرگ سرخوش اند.این سرخوشی شاید به این امید است تا با پیروزی این گروه که به جهت شیعه بودن وجه اشتراکی با ما دارند بتوان اندیشه های مطلق گرایانه ، همانند آنچه در ایران حاکم است، در آنجا نیز برپا شود.

اما باید بدانیم آمریکا حق بزرگی به گردن عراقی ها دارد ، گرچه در این دوسال و اندی از سرنگونی صدام ، ظلم و ستم زیادی بر این مردم رفت اما نباید این را از نظر دور داشت که هر چه از ترور و خشونت که بر سر این مردم می آید از ناحیه همان اقلیتی است که سالیان سال بر این کشور حکومت کردند و الان قدرت خود را از دست رفته می بینند. آمریکا آمده است که بماند و تمام سعی خود را بر آن بکار خواهد بست.

در تمام این مدت شمال عراق بجز حرکاتی اندک وضعیت آرامی را گذرانده است .کردها با اتحاد و تجربه های سالیان دور به سرعت به سمت پیشرفت و ترقی حرکت می کنند. دور نیست که یکی از قطبهای بزرگ اقتصادی و تجاری در کنار ما سر بلند کند . شرکتهای بزرگ دنیا دعوت به سرمایه گذاری در آنجا می شوند و خیلی زود نیروهای کار به آن سو روانه خواهد شد.

علی رغم تمام نا امنی ها در عراق تمام گروهها توانستند در این انتخابات کاندید معرفی کنند حتی آنانی که مخالف این روند بودند و ما با ادعای داشتن انتخابات آزاد ! با حسرت به آن می نگریم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد