سخنان خدام

هنوز از ترور رفیق حریری در لبنان یکسال نگذشته است که سخنان پریروز عبدالحلیم خدام مرد شماره 2 سابق سوریه ، تیر خلاصی بود بر نظام تک صدای سوریه. با هر نیتی این کار را انجام داده باشد ، راه کسانی که خواستار سرنگونی حکومت بعث سوریه بودند بسیار هموار شده است.

با حساسیت به این اوضاع و احوال نگاه کنید . پروژه ایران ، بی ربط به این جریانات نیست. آمریکا در صدد است یکی از متحدان دیرینه ایران در جهان عرب را از میان بردارد.آن هم بدون جنگ و خون ریزی ، در کنار، تسویه حسابی هم در لبنان انجام دهد . با این کار پایگاههای امن نیروهای مبارز فلسطینی و لبنانی و بخصوص حزب الله را از بین می برد و مهم تر از آن نفوذ ایران را در کنار مرزهای اسرانیل نیز کمرنگ خواهد کرد. حال تا چه میزان موفق شود معلوم نیست .اما آنچه مسلم است نقشه بسیار حساب شده است .

خدام در مصاحبه اش گفته " با خودم فکر کردم که بین نظام و وطن کدام را انتخاب کنم ، که وطن را انتخاب کردم" حال معلوم نیست کسی که 50 سال نان و نمک این نظام را خورده ، حالا در این شرایط چرا از پشت خنجر بر پیکره این نظام وارد می کند؟ شاید بدنبال دستیابی به حکومت است .

اما باید دانست این سرنوشت محتوم تمام حکومتهای تک صدائی و بسته می باشد. ساختار اصلی آنها کاملا مشابه است ولی ممکن است در اجرا با هم فرق داشته باشند.

منتظر خبرهای مهمتری از سوریه باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1384 ساعت 06:43 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

ان شا ال.. که سرنوشت حکومت تک صدایی ما دموکراسی باشه نه حکومت تک صدایی دیگه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد