دعای تلویزیونی

تا حالا به پخش دعا از تلویزیون توجه کرده اید. دعای کمیل ، دعای ندبه ، دعای سمات ، دعای عرفه و بسیاری دیگر که برخی با اعلام مکرر قبلی پخش مستقیم میشود . این درکنار دیگر ادعیه است که قبل و بعد از اذان و یا در ماه مبارک رمضان پخش می شود. با افتتاح شبکه قران نه تنها پخش دعاها از دیگر شبکه ها قطع نشده بلکه این شبکه خاص نیز به جمع دیگران پیوسته و یک تنه انواع مراسم دعا و سخنرانیهای مذهبی را پخش می کند.

برنامه مسند زیبائی ، جمعه ها عصر بنام " مهاجران" از شبکه یک پخش می شد که به زندگی مهاجران ایرانی موفق در خارج از ایران می پرداخت . پخش این برنامه را بخاطر تداخل با پخش دعای سمات متوقف کردند !

اصلا پخش دعا از تلویزیون بی معناست.اگر کسی خواهان خواندن دعا و ادعیه باشد ، به مسجد یا هیئتی می رود تا در همان حال و هوا ی معنوی به راز و نیاز بپردازد ، مطلب دیگر، اگر هم قراراست  از رسانه ای پخش شود ، رادیو مناسب ترین رسانه است. دعا یک برنامه شنیداری است تا دیداری ، اما از آنجا که هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد ، مسابقه فوتبال ، والیبال را از رادیو پخش مستقیم شده و بجای آن  دعاهای مختلف از تلویزیون پخش می شود.

خوب است تلویزیون که به تازگی به کسب نظر مردم اشتیاق نشان می دهد ، و مرتب شماره های روابط عمومی را اعلام می کند نسبت به این موضوع تحقیقی به عمل آورد ، واقعا" چند درصد مردم بیننده مراسم دعا هستند اگر هم خیلی علاقه مند به پخش از تلویزیونی آن هستند خوب است همه را از شبکه قران پخش کنند و همه چیز را با هم قاطی نکنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
سروش چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:16 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

نمی دونم چه علاقه ای به نشان دادن گریه های دوغین افراد داره یک مشکل دیگر هم به وجود می آرن با این کار ارزش اظهار بندگی در مقابل خداوند رو هم ازبین میبره

حاجیه پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1384 ساعت 07:04 ب.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
آی گل گفتین ........ !

وب نگار شنبه 17 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

همه چیز این حکومت فاقد اصالت است .
این هم روش .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد