انتقال شرکتها از تهران

لیست شرکتهائی که می بایست دفاتر شان را از تهران جمع کنند و به محل اصلی منطقه ای خود بروند منتشر شد. به ما هم اعلام شده که باید نقل مکان کنیم. تا خرداد ماه فرصت داده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا تمهیدات لازم در این مورد دیده شده یا خیر. و اصولا تعیین این فرجه زمانی کار کارشناسی شده است یا اینکه مانند دیگر بخشنامه ها بیشتر جنبه نمایشی دارد.

واقعا" چقدر این موضوع در تراکم تهران تاثیر گذار است.تعداد نفرات این شرکتها با تمام اعضای خانوده اشان را برآورد کنیم چیزی حدود 50هزار نفر خواهند شد .خروج این تعداد از شهر چند ده میلیونی تهران چه تاثیری بر آن دارد. وقتی شبانه در اطراف این شهر خانه سازی می شود و حاشیه نشینی آن توسعه می یابد آیا می توان امیدی به این طرح های پیش پا افتاده داشت؟ اینها تنها ‍ژست های انتخاباتی است ؟

موضوع دیگر ، آیا امکانات لازم برای اسکان و یا کار این افراد در محل جدید فراهم است ؟ به جرات می گویم خیر در این چند ماه فرصت که هیچ تا چند سال هم نمی توان امکانات این افراد را فراهم کرد.بعضی مناطق ، بخصوص مناطق نفت خیز جنوب مسکن یک شاخص مهم است ، این مناطق اغلب دارای  خانه ها سازمانی است و تامین مسکن این عده در این فرصت اندک  حتی بصورت اجاره امکان پذیر نیست. چارت سازمانی خیلی از این شرکتها بصورت دو قسمتی ریال یک قسمت تهران و قسمت دیگر محل پروژه طراحی شده و برای تغییر شرایط می بایست این چارت اصلاح شود که خود پروسه اداری را می طلبد.

بسیاری از افراد سالیان سال در تهران شاغل بوده و زندگیشان در این شهر شکل گرفته ،  فرزندانشان مدرسه ای یا دانشگاهی بوده و بعضا" همسرانشان شاغلند ، واقعا" چه فکری برای این موضوع کرده اند؟ یک عده از کارکنان این شرکتها از خانمها هستند که نقل و انتقال آنها غیر ممکن است برای اینها چه تصمیمی دارند ؟

این که می گویم کارشناسی نشده ، به این علت است که هیچ هماهنگی بین زمان تعیین شده و تامین نیازها و جوانب این طرح وجود ندارد.

آیا واقعا" مشکلات بی شمار تهران با این بخشنامه های آبکی حل می شود؟ گمان نمی کنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:01 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

ما همیشه به دنبال برنامه های کوتاه مدتیم .یک بار نشد دولت و یا ارگانی بیاد یه برنامه بلند مدت ۵ ساله یا ۱۰ ساله برای حل یک مشکل اجتماعی ارائه کنه.برنامه کوتاه مدت برای یک مثئله بزرگ همیشه محکوم به شکستهیه مدتی برنامه انجام میشه کلی هزینه های مملکت به باد می ره آخرش می فهمیم که این راه اشتباه بود و صد تا مشکل دیگه درست می کنیم.البته یه جوری باید این درآمد نفتی رو دود کنن دیگه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد