زنده باد مصباح

بحث جمهوریت و اسلامیت نظام این روزها بالا گرفته است . شاگردان مصباح  یزدی ( نام قبلی او گیوه چی یزدی بوده ) عنوان می کنند که انقلاب ایجاد شده ، تا احکام اسلام برقرار شود و در اسلام هم چیزی به نام جمهور و جمهوری نداریم . خود آقای مصباح هم ، آراء و نظرات امام را اینگونه تفسیر کرده اند که گویا ایشان به حکم ضرورت تن به جمهوری اسلامی داده است. و رای مردم با موافقت ولی فقیه مشروعیت می گیرد.

اصلا" کاری به این ندارم که ایشان در زمان انقلاب مخالف عملکرد امام بوده و در طول حیات ایشان هیچ ملاقاتی با ایشان نداشته و از جرگه حکومت دور بوده است .اما شواهد امر نشان می دهد علیرغم شعار مترقی " میزان رای ملت است"  بعد از درگذشت امام این اندیشه حاکم شده است که همه  باید ذوب در ولایت باشند تا به جائی برسند . و اندیشه "‌خودی و غیر خودی " و " هر که با ما نیست ، بر ماست" گسترده شده است.

یعنی عملا" آنچه می بینیم ، همین چیزی است که آقای مصباح مدافع آن است و در واقع وضع به این سمت گرایش دارد. وقتی عده ای صراحتا" بیان می کنند که نخواهند گذاشت دوم خرداد ی دیگر شکل بگیرد. به همین معنی است.

و انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم نیز همین را ثابت کرد. پس وقتی در عمل تناقض اساسی بین عنوان جمهوری و رفتار واقعی حکومت وجود دارد بهتر است این عنوان نباشد. وقتی رای مردم بی ارزش شده و فیلترهای گوناگون برای آنان تصمیم می گیرند که به کی رای بدهند و به کی رای ندهند دیگر چه نفعی در بودن یا نبودن جمهوری است.

به نظر می رسد تشکیل "حکومت اسلامی" بجای "جمهوری اسلامی" در دستور کار گروهی قدرت طلب قرار گرفته است تا با انحراف افکار عمومی به مرور آن را جا بیندازند. حداقل حسن این کار این است که شعارها و رفتارها یک سویه خواهد شد. من با آقای مصباح موافقم . آینده کشور بر مبنای افکار داهیانه ایشان می گردد و من از حامیان او  خواهم بود !! .  پس زنده باد مصباح.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:20 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

این همان فکری است که احمدی نژاد را به ریاست جمهوری در مملکت رساند!! باز هم دوباره همان اشتباه
شما سوال می کنم این یک سره شدن در حکومت چه تاثیری دارد که ما اینقدر سنگش رو به سینه می زنیم و در ۳ انتخابات اخیر کشورمون رو به اینجا کشیدیم آیا انتخابات که همچون خاری در چشم این افراد است بهتر است یا یک نظام بسته که هیچ راه نفوذی نداشته باشد و نهایتش به خون ریزی و مرگ بسیاری از مردم برسه
خودمون با دست خودمون حقمون را از بین می بریم بعد دنبال استیفای حق از دست رفته ایم!
ما هیچ وقت دنبال راه و مسیر تدریجی برای رسیدن به اهدافمون نیستیم همیشه دنبال انقلاب و حرکت های آنی هستیم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد