مذاکره تنها راه ممکن

به دستور رئیس جمهور تمام اقدامات داوطلبانه ایران به حالت تعلیق درآمد. علی رغم تیتر امروز کیهان :« حالا نوبت ماست از ان پی تی خارج شویم» آقای آقازاده دیشب گفت ایران از معاهده ان پی تی خارج نمی شویم..هفته پیش لاریجانی گفت تصویب این قطعنامه پایان دیپلماسی خواهد بود به نظرم گفتن چنین حرفی از یک فرد سیاسی یا دیپلمات ،ْ عجیب است (غیر ازسیاسیون ایرانی ) چرا که سیاستمداران هیچ موقع برای مذاکره و دیپلماسی نقطه پایانی در نظر نمی گیرند و همیشه این باب را باز نگه می دارند.

حالا شاهدیم قطعنامه تصویب شده و خواسته های اروپائی ها سخت تر از گذشته شده است ، چماقی که بلند کرده اند آنقدر بزرگ است که هویجی دیده نمی شود ! اما به نظر می آید دولتمردان ما در یک دو راهی سخت قرار گرفته اند ، دو راهی که هر دو شکست است . در صورت پذیرش قطعنامه تمام شعارها و موضع گیریها اخیر آقایان لوث خواهد شد و وجهه کسانی که دم از مقاومت و زیر بار زور و ذلت نرفتن می زدند از بین خواهد رفت و در صورت عدم پذیرش آن هزینه های زیادی به کشور تحمیل خواهد شد.

اما می ترسم همانند قطعنامه جنگ ، آن را در ابتدا نپذیرند و پس از تحمل مشکلات و مصیبتهای زیاد ، ناچار به پذیرش آن شوند یعنی هر دو حالت را انتخاب کنند که بعید هم نیست . راه سوم .... همان گفتگو است.

باید بپذیریم که این یک مسئله سیاسی است . ایران نمی تواند با بیان اقدامات خود که حق او بوده ، حرفش را به کرسی بنشاند.

سخت البرادعی جالب توجه است او پریروز عنوان کرد شاید بهتر است این پرونده به شورای امنیت برود بلکه ایران و آمریکا مجبور شوند برای حل آن پشت یک میز مذاکره بنشینند و مسائل چندین ساله خود را حل کنند

                                                          ************

آتش اعتراض به چاپ کاریکاتورهای وقیحانه پیامبر اسلام (ص) در تمام کشورها شعله ور شده و با وجود عذر خواهی نخست وزیر دانمارک وتقبیح این عمل از سوی انگلیس و آمریکا و واتیکان ، دیروز تظاهر کنندگان سوری سفارت دانمارک و نرو‍ژ را آتش زدند.

سایتی که این دوازده عکس را گذاشته بود و در پست قبلی لینک آن را قرار دادم ، در پی این اعتراضات ، عکسها را برداشته است.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:09 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

این گفتی ۲ راهی سخت دقیقا درسته فقط دومیش یعنی
عدم پذیرش کندن گور جمهوری اسلامی به دست خودشان باشه ..... ولی با این مفادی که من دیدم از اینها بعید که زیر با برن مفادیه که دقیقا روی نقاط حساس آقایونه!
فقط امیدوارم که به ما و وطنمون کمترین صدمه بخوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد