قمه زنان

*عزاداری دهه محرم با شهادت امام حسین در ظهر عاشورا پایان می یابد.از ظهر عاشورا ،بعد از صرف ناهار! تمام آن شور و حال این چند روز تمام می شود.

*بارندگی دیروز کمی برنامه دسته جات را بهم زد اما نزدیک ظهر باران متوقف شد.

*این دسته های عزاداری را اصلا" نمی پسندم . سادگی و بی پیرایگی ها رنگ باخته و به اسم جوانان و جوانگرائی حالت نمایشی به خود گرفته اند. دسته ای برتری دارد که سوای بزرگ بودن آن تعداد علم های بیشتر و یا طبلهای متعدد و بزرگتر داشته باشد.

*حاشیه این دسته جات هم که بماند.

*پسر جوانی که از هیکلش پیداست، یک پیت 20 لیتری نفت را 50 متر هم نمی تواند ببرد هیکلی بسته و زیر علم 21 تیغه می رود . با کمک ده نفر دیگر که اطراف آنرا گرفته اند با تلو تلو فراوان دو قدم آن را حمل می کند و به فرد دیگری واگذار می کند..

*آیا اجباری وجود دارد که این همه آهن و فولاد را با این مصیبت تو کوچه ها راه بیندازند و 100 نفر آدم را دور وبر خود مشغول سازند.؟

*دسته ای را دیدم که شش طبل بزرگ و 4 طبل ریز داشت. صدا به صدا نمی رسید.تازه سه تا طبل یدکی هم عقب یک وانت با خود حمل می کردند. نمایشی بودن یعنی همین.

* نگوئید ! هر کس با روش و مرام خود عزاداری می کند و آن گونه که می پسندد رفتار می کند.

*وقتی عزاداری عظیم و ساده مردم زنجان را از تلویزیون دیدم با خود گفتم سال دیگر آنجا باشم انشاء الله

* عصر عاشورا هم برای سومین بار فیلم روز واقعه را دیدم .فیلمی زیبا که به نظرم تنها فیلمی است که تاکنون حال و هوای کربلا را که حول سرگذشت یک جوان نصرانی است بخوبی بیان می کند.
نظرات 1 + ارسال نظر
سروش جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:26 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

وقتی سادگی از دین رخت بندد ٬معنا وعمق همراهش می رود ٬ ظواهر تا ابد جا برای سر گرم کردن انسان و دور کردن او از اهداف واقعی دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد