راهپیمائی

*این چند روز تعطیلی بد عادتمون کرده ، بقول معروف خواب را استاد کردیم و تا لنگ ظهر خوابیدیم .شبها هم برای رهائی از بی خوابی دنبال فیلم و سریالی  برای تماشا  می گشتیم که چیزی حاصل نمی شد. حالا مانده فردا با چه توانی بریم سر کار .

*همین زیاد خوابیدن باعث شد راهپیمائی امروز را هم از دست بدهیم!

*دیشب هم ساعت 9 بانگ الله اکبر به یاد الله اکبرهای زمان انقلاب از تلویزیون ! طنین انداز شد. بچه ها اصرار می کردند که بریم بالای پشت بام و الله کبر بگوئیم. دیدم اگر بریم بین همسایه ها تابلو می شیم.یادش بخیر آن زمان که همه با شوق و ذوق فراوان با تمام وجود الله اکبر می گفتند.

*خیلی ازجوانان امروزه با پخش تصاویر زمان انقلاب ، چپ چپ به پدران یا برادران خود نگاه می کنند .اما آنهاهم هر چند از زمانه ناراضی اند اما در دل جواب می دهند شما هم اگر در آن زمان بودید همین کار را می کردید حال اگر مسیر خواسته ها عوض شده ....

* بماند

*راهپیمائی امروز را بعنوان رفراندوم مردمی جهت دستیابی به انژی هسته ای تلقی کرده اند. نمی دانم تا کی دولتمردان ما می خواهند خواسته های خود را در پشت رفتارهای توده مردم پنهان کنند . چگونه عملکرد عده ای از مردم به خیابان آمده را به حساب همه می گذارند.البته یادم رفت ! از نگاه اینان هرکه آمد راهپیمائی با ماست و هر نیامد برماست پس حق اظهار نظر ندارد . این هم یکی از آن راهکارهاست.

* قطعنامه های پایانی هم که در نوع خود جالب است .متنی را بعنوان نظر تمام مردم قرائت می کنند و مردم هم طبق عادت با الله اکبر گفتن تایید می کنند . قطعنامه ای که می بایست با مشارکت تمام گروهها و ایده های سیاسی جامعه تهیه شود ، توسط یک جریان خاص تهیه و به خورد مردم می دهند.

* این هم بماند تا بعد...

نظرات 2 + ارسال نظر
پسر نیمه شب شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 07:44 ب.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام .
میدونی نظری در مورد این مطلب ندارم ولی در مورد مطلب قبلی می خواستم بگم هر بار که اون عکس کوچیک بالای صفحه رو می بینم دگر گون می شوم و وا می مونم از کار این جماعت مرده پرست .
امید وارم که زود تر مطلب بنویسی تا این عکس رو دیگه نبینم .

حاجیه یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 08:34 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
کاملا حق با شماست ..... مردم با شور و علاقه به کشورشون میان بیرون راهپیمایی این بزرگ مردان ملت هم هر اسمی که می خواهند روی این راهپیمایی ها می دهند ............ مطلب قبلیتون هم درباره عزاداری بود .... ما هر ساله برای عزاداری به زنجان می ریم ولی امسال قسمت نشد .... حتی این دسته های عزاداری را هم سیاسی کرده اند .... شما اگر به دسته بزرگ عزاداری زنجان نگاه می کردید حتما می دید که در گوشه و کناز دسته ها مردم پرچم هایی به دست داشتند که از انرژی هسته ای سخن می گفت ...........
به نظر من که نباید این گونه مسایل را به عزاداری مردم و احساساتشون ربط بدن ! آن هم دسته های عزاداریی که اگر نگاه می کردید جوان های ی را میدید که آنچان مد های عجیب و غریب زده اند ولی به دسته های عزاداری آمده اند این خود نشان دهنده این است که همه و همه به امام حسین ارادت خاصی دارند. مشتاقم بدونم نظر شما چیه ؟
موفق باشید

این شیوه هر حکومتی است که برای پیش برد اهداف خود به هر وسیله ای متوسل می شوند. بسته ترین نظامها هم در ظاهر به حضور مردم و تایید آنها نیاز دارند پس از این نظر طبیعی است که تمام مسائل با هم قاطی شود و از یاد نبرید که شعار ی نیز به ارث مانده که سیاست ما عین دیانت ماست و... و نظام به این مجالس مدیون است زیار تنها جانی است که می تواند احساسات را به نفع خود تحریک نماید .کجاست هوشیاری مردم؟
نباید بخاطر ظاهر یک فرد و یا رفتار دیروز او مانع حضور و عزاداری آن جوان شد .اما نیت خوانی آنان مشکل است ُ حرف من اینجاست انشاء الله که نیت آنها خیر است ولی حاشیه های عزاداری ها بیشتر از متن آن در حال گسترش است حال چه مسائل سیاسی و چه مسائل اجتماعی . ببینید وقتی عده ای جوانی را می بینند که در طول سال اهل همه جور عمل خلاف اخلاق می باشد و در این ایام هم می آید علم هیئت را بلند می کند چه قضاوتی می کنند ؟ نباید او را طرد کرد چرا که ممکن است به برکت وجود امام حسین تحولی در او حادث شود اما بدانید که برای بسیاری دافعه ایجاد خواهد کرد.
در طول تاریخ عزاداری ها هیئتی ها الگوی و سرمشق حسن رفتار بودند اما امروز برعکس شده عده ای خط و خطوط سیاسی شان را وارد نوحه سرائی ها می کنند و گروهی دیگر سابقه رفتارهای ناپسند خود را با خود می آورندو خدواند همه ما را به راست هدایت نماید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد