پز عدالت

*قرار بود بلیطهای مترو از ابتدای بهمن ماه بر اساس مسافت قیمت گذاری شود.چون این عادلانه نبود ، یک نفر که یک ایستگاه سفر می کند به اندازه فردی که 10 ایستگاه را طی می کند کرایه بپردازد. چون دوره ، دوره عدالت محوری است .اما طیق روال معمول کار عقب افتاد وگفته شد از 23 بهمن این کار شروع می شود . امروز صبح که خبری نبود . قرار است مسافران به هنگام خروج از ایستگاه بلیط خود را مجددا به دستگاه بدهند تا پس از تایید اجازه خروج بدهد که خود این موضوع باعث ترافیک عبوری گسترده می شود و چند طرح آزمایشی اجرا شده در این مدت بعضا" به سرو صدا و مشاجره مامورین با مسافرین کشیده شده است . چون مردم ما بسیار نظم پذیر و قانون گرا هستند این مسئله نیز به خیرو خوبی حل خواهد شد.

 

* حال که بحث عدالت شد قرار بود سهام عدالت نیز از امروز واگذار شود که به فردا موکول شد .به میمنت و مبارکی 4000 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی واگذار می شود که حداکثر به هر نفر از اعضای خانواده 2میلیون تومان و هر خانواده 10 میلیون تومان پرداخت می شود. اقساط این سهامها بیست ساله است و به خانواده های کم درآمد یا به اصطلاح جزو دهک پائین درآمد پرداخت می شود . اما چند سوال :

معلوم نیست خانواده خوشبختی که سهام عدالت گرفته اند آیا می توانند آنرا واگذار کند و پولش را به دردی بزند یا باید تا پایان 20 سال صبر کند و بعد بفروشند ؟

اصلا " این خانواده های کم درآمد اگر پول دارند که قسط سهام 10 میلیون تومانی را بدهند  چرا همین پول را خرج خانواده خود نمی کنند تا درمانده نمانند؟

این سهامها بر چه معیاری قیمت گذاری شده اند و نام این شرکتها چیست؟

با این اوضاع اسفناک بورس که امروز هم به برکت همین دولت عدالت محور و سخنان محمود هلو (هلوکاست) شاخص آن بازهم سقوط کرد و به9903 واحد رسید ، این سهامها با چه نرخی باز خواهند شد و آیا در بورس قابل معامله هستند یا خیر؟

اما از من بشنوید این کار با این همه ابهام سرانجامی ندارد. فقط نمایشی است برای پز عدالت همین و بس.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:14 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

در زمان انتخابات این آقا برای مبارزه با فقر و اختلاف طبقاتی و با شعار عدالت آمد حالا برای اکس زده و خود را ناجی بشریت معرفی می کند و می خواهد دین و معنویتی را در دنیا بگستراندو اسرائیل جابه جا کند . به این سرعت فقر ریشه کن شد و مفسدین اقتصادی به سزای اعمالشان رسیدند !!
ُبرای من یک سوال حل نشده است این جمعیت که در این راهپیمایی ها شرکت می کنند متوجه کلاهی که بر سرشان رفته و در آینده بیشتر هم می رود هستند؟ اصلا این جمعیت وجود دارد ؟ یا کلک های هالیوودی صدا و سیما است؟

پسر نیمه شب یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 08:25 ب.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام .
نمی دونم چی بگم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد